Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Verhuizen vanwege bovenburen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marinda



Sinds: 15-1-2013
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Do Jan 17, 2013 6:42 pm    Onderwerp: Verhuizen vanwege bovenburen Reageer met quote

Hallo mede forumgebruikers,

Ik woon op de begane grond in een woning van 1923. Ik woon hier al 14 jaar en heb erge last van mijn bovenburen. Hun dochter rent steeds heen en weer. Ik moet met oordoppen in slapen om aan mijn rust te komen.

Ik heb al met mijn buren gepraat en een gesprek met beter buren gehad. De woningbouwvereniging Ymere is ook al op de hoogte maar die doet niet echt iets. Ze hebben wel een zwevende vloer gemaakt bij mijn bovenburen maar dat helpt niet echt.

Zijn er nog dingen mogelijk om het geluid van het dreunende rennen te verminderen? Ymere zegt het plafond te hebben verlaagd, maar die plafonds zit niets tussen alleen gipsplaten en een holle ruimte.

Nu overweeg ik om te verhuizen. Waar moet ik nu op letten als ik een andere woning kies. Ik lees zoveel ellende hier op het forum dat ik bijna denk dat het geen zin heeft.

Welk type woning uit welk bouwjaar is nu tegen rennende kinderen bestand, zodat je niet de hele tijd gebonk boven je hoofd hoort?

Tips zijn welkom

Groeten van Marinda
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Jan 17, 2013 8:45 pm    Onderwerp: Re: Verhuizen vanwege bovenburen Reageer met quote

marinda schreef:
Welk type woning uit welk bouwjaar is nu tegen rennende kinderen bestand, zodat je niet de hele tijd gebonk boven je hoofd


Een bungalow...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Bart Hoogeboom



Sinds: 15-3-2012
Berichten: 111
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Ma Jan 21, 2013 5:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een rijtjes woning zonder bovenburen
_________________
| www.bigtreeacoustics.nl | Big Tree Acoustics, we make quality sound better.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
marinda



Sinds: 15-1-2013
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Di Jan 22, 2013 11:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Merci.

Iemand nog tips hoe ik het plafond wat hol is en verlaagd kan isoleren tegen geluid en gebonk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jan 22, 2013 9:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

marinda schreef:
Merci.

Iemand nog tips hoe ik het plafond wat hol is en verlaagd kan isoleren tegen geluid en gebonk.


Excuses voor de wat melige reactie eerder. Gebruik de zoekfunctie om meer over geluiddempende plafonds te vinden. Ik kwam onder meer op dit onderwerp uit...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
marinda



Sinds: 15-1-2013
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2013 12:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de tip.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2013 3:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Marinda,

Dat men hier enigszins melig reageerde is omdat jij over een type van lawaai praat dat vaak heel moeilijk te dempen is.
Het rondlopen op een bovenliggende vloer, zeker als dat een houten vloer is geeft een laag gedreun dat zeer moeilijk te isoleren is.

Alleen een zware betonnen vloer kan hier soelaas geven.
Wat jij beschrijft is geen eenvoudig probleem.
Zelfs voor een verlaagd akoestisch zwevend opgehangen plafond kan dit moeilijk zijn en dient grondig bekeken te worden.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
marinda



Sinds: 15-1-2013
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2013 12:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je Eric,

Ik denk dat er voor mij dan niets anders opzit dan verhuizen. Mijn hart bloedt maar het is niet anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Carla
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2013 2:13 pm    Onderwerp: Verzoek contact Marinda Reageer met quote

Hallo Marinda,

Als ik het goed begrijp sta je eigenlijk voor een moeilijke keuze: blijven of verhuizen. Wij zijn voor een nieuw televisieprogramma op zoek naar mensen met een dergelijk dilemma. Misschien kunnen we even contact hebben om te kijken of dat wat voor je is? Ben je geïnteresseerd, dan mag je me een mailtje sturen met je contactgegevens: audience@vorstmedia.tv. Groeten Carla, Vorst Media
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.