Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Stemmen onherkenbaar maken (isolatie)
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Trimoxie
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Nov 15, 2010 7:26 am    Onderwerp: Stemmen onherkenbaar maken (isolatie) Reageer met quote

Hallo iedereen. Ik heb nog nooit op deze forum gepost maar heb dringend advies nodig. Ik heb Gilles de La Tourette's en moet constant ongepaste dingen hardop roepen. Het is zo erg geworden dat de dingen die ik moet zeggen gewoon echt niet kunnen. Ik zoek daarom voor een spoedige manier om mijn kamer geluiddicht te krijgen.

Ons huis heeft geen zolder, maar bestaat dus gewoon uit 3 lagen. Ik woon op de bovenste laag in mijn eentje maar de muren en de deur zijn erg dun dus alles is hoorbaar door het hele huis.

Ik heb al een beetje op internet gekeken op naar opties. Ik heb gezien dat veel mensen gewoon pyramide-schuim platen aanraden, maar ik zie dat die meer geschikt zijn voor hoge klanken/hoge hz. Vooral bij 500+ hz werken ze optimaal. Maar een gemiddeld mannen stem is 100 hz dus ik denk dat ik iets anders moet hebben. Ik weet niet of ik links mag posten maar deze "gladde" platen hebben iets meer absportie tegen 125hz dan schuim, maar er staat gewoon 0,36 dus ik weet niet of het genoeg is.

Ik zie al een beetje dat het waarschijnlijk niet mogelijk gaat worden om mijn kamer genoeg geluiddicht te maken, dus ik vroeg me af of het mogelijk is de lage klanken een beetje onverstaanbaar te maken. Ik heb gelezen dat (vooral) bij lage klanken (stem bijv.) met geluidsisolatie het nog wel hoorbaar is maar niet verstaanbaar. Ik wil dus weten of ik met speciale soort isolatie of apparaat kan zorgen dat mensen binnen het huis niet kunnen begrijpen wat ik heen en weer roep terwijl ik in m'n kamer ben. Ik wil dus echter privacy wat ik nu helemaal niet heb. Maar verhuizen is geen optie (heb er heel lang ingekeken) omdat nederland zo dun bevolkt is :).

Ik ben bereid 3000-5000 euro te besteden hierop. Het onverstaanbaar maken terzijde, wil ik zowiezo nog wel geluiddempen dus die gladde platen leken me wel wat. Ik heb maar geld om dit 1 keer te doen dus het moet gelijk goed gaan, als jullie advies hebben op hoe ik het moet aanpakken laat het me A.U.B. weten!

Dit is erg belangrijk voor me en ik stel het zeer op prijs als iemand mij even uitlegt wat ik kan doen want geluidsisolatie is nieuw voor mij en ben een totaal beginner. Alvast bedankt!
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Nov 15, 2010 8:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eerst even een paar links zodat mensen begrijpen over wat jij praat:
http://www.tourette.nl/2010/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Gilles_de_la_Tourette

Een mannenstem begint inderdaad bij ca 100 Hz, maar heeft niet veel vermogen in die laagste frequenties. Als je roept neemt het hoogfrequent aandeel van het stemspectrum relatief toe (je stem klinkt hoger).
Om een idee te geven: In zover mijn geheugen nog juist werkt uit mijn studiejaren werkt klassieke telefonie tussen 300/340 Hz tot 3000/3400 Hz (ik dacht dat ik beide 300 tot 3000 Hz en 340 tot 3400 Hz gehoord/geleerd had maar kan het niet meer juist plaatsen). Al de rest dat lager en hoger is wordt weggefilterd om zo weinig mogelijk storing op de lijnen/telefoonhoorn te hebben en toch de belangrijkste steminformatie door te geven.

Daardoor is een stem via telefoon ogenschijnlijk kwalitatief een arm geluid. Met het laag snijdt men de volheid, warmte weg en met het hoog de definitie, harmonischen die mee de klankleur bepaald (het fijne, eigene van iemands stem).

Waarom zeg ik dit? Gewoon omdat je moet isoleren in functie van het typische spectrum eigen aan stemgeluid, en je waarschijnlijk niet zo moet concentreren op die 100 Hz.
Dit was de eenvoudige theorie.

Maar praktisch ligt het moeilijker. Isoleren met zo'n geluidsabsorberende platen geeft bar weinig effect.
En ook de vloer kan je mogelijk parten spelen.
Voor wanden moet je denken aan voorzetwanden, voor de vloer aan een zwevende vloer.
Galmt jouw kamer nu op een hinderlijke manier? Wat staat daar allemaal in (gordijnen, zetel, bed, enz)?
Vaak is een deur de zwakste schakel, eventueel omloopgeluid via ramen, maar zonder beschrijving van de juiste situatie is dit alles meer gissen.

Kijk eens eerst naar deze topics met inbegrepen links:
http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?p=3548#3548
http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?p=3520#3520

Hier kan je ook documentatie aanvragen (of site afzoeken).
http://www.gyproc.nl/
Als je de gouden gids afzoekt vind je zeker plaatsers van dergelijke zaken (of bellen met gyproc).
http://www.detelefoongids.nl/bg/-/w-geluidisolatie/1/
http://www.detelefoongids.nl/bg/-/w-gyproc/1/
http://www.detelefoongids.nl/bg/-/w-akoestische%20wanden/1/
http://www.detelefoongids.nl/bg/-/w-systeemwanden/1/
http://www.detelefoongids.nl/bg/-/w-metal%20stud/1/
Het is natuurlijk al eenvoudiger als je de gouden gids afzoekt op woonplaats, eerder dan adressen over gans Nederland te vinden.
Hier staan ook een paar advertenties bovenaan de pagina.

Als jij dit als DOE HET ZELVER wil doen, of je hebt vrienden die wat handiger zijn hebben we meer details nodig en is het nuttig dat je degene die het uitvoert (en wat technisch praktische achtergrond heeft) zelf invalt in dit topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Nov 16, 2010 3:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Trimoxie,

In zover jij dit nog volgt:
Ik heb eens wat data opgesnort en in een grafiek gebracht (met wat aanpassingen) inzake het spectrum van het geluid van mannenstemmen.

In ASTM bestaat een norm die gebruikt maakt van een aantal curves speciaal om de hinder door mannenstemmen en privacy te bestuderen in functie van landschapsburelen.
Het totaalniveau ligt wat lager dan in deze tabel (deze + 12 dB is gerelateerd aan de articulatie index).
Deze curves worden dus professioneel gebruikt in functie van privacy t.o.v. stemgeluid, wat exact is wat jij ook zoekt.

Het geeft wel een juist beeld over het frequentiespectrum bij normaal spraakniveau en bij verheven stem.
Zoals gezegd voorheen hoe hoger het stemniveau, hoe relatief belangrijker het hoogfrequent aandeel wordt. In deze gegevens zijn de <200 Hz data niet eens opgenomen omdat die beduidend minder ter zake doen.
Ik heb het ook nog eens nagekeken: minstens in de States werkt telefonie tussen 300 en 3000 Hz.
Ik vermoed dat de 340 tot 3400 Hz Europees was (uit antieke cursussen van mij, maar ik ben niet meer zeker. Hoe dan ook, het ligt daar ergens tussen.).



Dit geeft echter nog geen beeld wanneer eerder geroepen wordt dan gesproken.
Dezelfde studie (ik heb origineel niet) geeft meerdere gegevens dan overgenomen in de ASTM standaard (ASTM is het Amerikaanse alternatief van de door ons beter gekende ISO standaards).

Ik heb hier echter niet de dB(A) waarden van. Dit betekent dat je deze curves in gedachten nog moet corrigeren met de dB(A) correctie waardoor het laagfrequent aandeel beduidend minder belangrijk wordt.
dB(A) correcties vind je hier: http://en.wikipedia.org/wiki/A-weighting



Hier kan je dus zeer duidelijk zien hoe harder je stem wordt hoe hoger de eventueel te isoleren frequentie (stem klinkt beduidend hoger). Die 'Normal' en die 'Raised' zijn ook de curves (zelfde bron) die in die ASTM standaard verwerkt zitten.

Smile Dit maakt dat je dergelijk geluid met relatief eenvoudige, goed ontkoppelde, voorzetwanden relatief simpel behoorlijk goed kan isoleren.
Question In jouw situatie, en trouwens in ieders situatie is het noodzakelijk dat je eerst de zwakste punten verbetert (mogelijke dingen: deuren, afdichting, ramen, verluchtingskanalen, enz.) in zover dit hoofdzakelijke of beperkende factoren zouden zijn.
.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Trimoxie
Gast





BerichtGeplaatst: Di Nov 16, 2010 10:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ontzettend bedankt dat je zo veel tijd erin hebt gestopt en zo'n uitgebreide antwoord op m'n vragen hebt gegeven.

Even over mijn kamer: hij is ongeveer 4 bij 3 meter en de hoogte is ongeveer 2,80m. De vloer is van laminaat. Ik heb een relatief grote eenpersoonsbed en een hele grote kast (die ik niet meer door de deur krijg). Ik weet niet van welk materiaal de voorkant van de kast is gemaakt maar hij spiegelt een beetje, als dat een probleem is kan ik misschien een dikke gordijn erover heen doen. Ook kan ik de rest van m'n kamer veranderen (gordijnen, vloer etc.) want het gaat mij niet echt om hoe mooi het eruit ziet, zolang de geluid maar gedempt wordt.

Boven mijn deur staat zo'n venstertje/glas waardoor ook veel geluid doorheen gaat.
De raam van m'n kamer heeft dubbelglas en de buren aan mijn zijde (2-onder 1 kap)staan redelijk ver weg dus ik ben er zeker van dat als ik de raam dicht heb dat zij mij niet meer kunnen horen.
Verder nog spullen in mijn kamer die ik niet weg kan doen: 2 monitoren (24" en 27"), burea, computer, 32" lcd tv, bed, kast, bureastoel. Ik heb nog een radiatoor onder de raam staan, maar deze kan ik wel weg doen als het geluid kaatst.

Ik denk trouwens niet dat ik het via een doe het zelf zaak kan doen dus het is misschien beter als ik het via een zaak deed die veel er veel ervaring mee heeft. Is er een zaak die jij aanraadt (die ook kan leveren in Limburg- roermond)? Ik kijk zelf ook nog even in de gouden gids.

Even terzijde wou ik even aangeven dat ik erg veel tijd besteed in mijn kamer (werk via de computer enz.) en sinds de deur en raam dicht moeten staan heb ik misschien ook een airconditioner nodig die lucht via buiten haalt. Is dit een mogelijkheid of ontsnapt er dan geluid naar buiten?

Nogmaals bedankt voor je hulp!
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2010 10:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

Trimoxie schreef:
Ontzettend bedankt dat je zo veel tijd erin hebt gestopt en zo'n uitgebreide antwoord op m'n vragen hebt gegeven.

Even over mijn kamer: hij is ongeveer 4 bij 3 meter en de hoogte is ongeveer 2,80m. De vloer is van laminaat. <knip>

Boven mijn deur staat zo'n venstertje/glas waardoor ook veel geluid doorheen gaat.
<knip>
Ik denk trouwens niet dat ik het via een doe het zelf zaak kan doen dus het is misschien beter als ik het via een zaak deed die veel er veel ervaring mee heeft. Is er een zaak die jij aanraadt (die ook kan leveren in Limburg- roermond)? Ik kijk zelf ook nog even in de gouden gids.

<knip> en sinds de deur en raam dicht moeten staan heb ik misschien ook een airconditioner nodig die lucht via buiten haalt. Is dit een mogelijkheid of ontsnapt er dan geluid naar buiten?

Nogmaals bedankt voor je hulp!

Graag gedaan, en bedankt voor je sympathieke woorden.

Ik denk dat rondbellen de beste methode is.
Als hier mensen zitten die reeds enige vergelijkbare ervaring hebben met uitvoerende bedrijven zullen ze hier wel invallen.

Er zijn verschillende invalshoeken.
Hoe makkelijker je het jezelf wil maken hoe duurder het wordt.

Zo op het eerste zicht, en deels tussen de regels lezend zijn er verschillende zaken nodig:
Aanpassing klein raampje boven deur
Extra geluidgedempte verluchting in te bouwen via raam of gevel. Via het raam kan je denken in de richting van zaken als ALUSTA. Hier zijn nog andere merken ook. Als je naar gedempte geforceerde ventilatie zoekt wordt het iets gecompliceerder.
http://www.alusta.nl/
Dichting van deur verbeteren, of deurblad en kader vervangen.
Voorzetwanden plaatsen, eventueel zwevende vloer (eenvoudig type diverse mogelijkheden). Hiervoor moet je weten hoe de bestaande vloer er juist uitziet. Hiermee bedoel ik niet jouw laminaat maar de volledige doorsnede van bij jou tot de lagerliggende verdieping (draagkracht, hoe werkt die vloer nu, enz.)
Hou er rekening mee dat plinten, stopcontacten en schakelaars, deurframe, eventueel raamframe dienen aangepast te worden aan de voorzetwanden.
Mogelijk een eenvoudig akoestisch plafond, stijl Rockfon enz. (indien bijkomende absorptie voor jou nuttig zou kunnen blijken, waar ik zo helemaal niet zeker van ben).

Eenvoudigste manier: Een architect, of akoestisch studiebureel inschakelen die dit alles ter plaatse met jou kan doornemen en verder begeleiden (maar duurste oplossing).
Studieburelen:
http://www.luchtnieuws.nl/index.php/Adviesbureaus kijk naar de codes onderaan. De gouden gids moet zeker ook kunnen helpen.

Wil je dit in eigen beheer doen: zoeken en bellen (goedkoper maar meer werk voor jezelf). Vaak geven grote bedrijven (die niet rechtstreeks aan particulieren leveren of zelf uitvoeren) toch wel graag hints over welke uitvoerders in jouw omgeving goed werk afleveren (zij hebben ervaring met hun klanten en hebben er alle belang dat hun producten goed toegepast worden en tot tevreden eindklanten leiden). Ik denk hier dan aan bedrijven als Gyproc, Rockwool, Isover, Alusta, Nevima enz.
Hoe gek ook: het zijn vaak de bedrijven waar jij als particulier niet zelf terecht kan waar je de beste hints kan krijgen (in zover zij zin hebben om potentieel kleine indirecte eindklanten te helpen).

Ik kan jou niet adviseren ter zake. Er zijn er zovelen die in aanmerking zouden kunnen komen.
Het vervelende is dat bij uitvoerende bedrijven die zich voorstellen als experts in geluid dat dit niet noodzakelijk steeds klopt (in het land der blinden is éénoog koning). Ik heb dat hier een aantal negatieve ervaringen mee gehad. Nu is jouw situatie relatief eenvoudig en standaard.

Misschien kan je hier wat mee?
http://nsg.nl/index.php?page=30
http://nsg.nl/bestelformulier

Mr. Green Gewoon een grapje (uit de NSG link):
Quote:
NSG-servicelijn

De Nederlandse Stichting Geluidshinder is via de mail 24 uur per dag bereikbaar voor vragen op het gebied van geluidshinder. Wilt u weten hoe u uw eigen woning beter kunt isoleren? Vraagt u zich af of het café op de hoek om twee uur 's nachts nog lawaai mag maken? Wilt u weten wat uw (geluids)rechten zijn? De medewerkers van de NSG adviseren u over wettelijke, procedurele, sociale en (bouw)technische zaken bij de aanpak van geluidshinderproblemen.

Op maandag en woensdag zijn wij gewoonlijk tussen 9.30 uur en 12.30 uur en van 13.30 uur tot 16 uur, bereikbaar op (015) 3010235. De overige werkdagen kunt u de medewerkers bereiken tussen 9.00 uur en 12.00 uur op 0570-601108.

Smile Heeft men in Nederland een andere uurtelling? Dat je mail dag en nacht kan doorsturen lijkt nogal evident ......
.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2010 11:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sommige instanties hebben een beetje moeite met de 24-uurs economie / 24-uurs openstelling samenhangend met de digitale communicatiemiddelen. Anderzijds zijn er eveneens websites van (christelijke) organisaties die in verband met de zondagsrust des zondags op 'zwart' gaan, ter bescherming van het zielenheil van de nietsvermoedende websurfer...

Wink

Aan topic-starter: Je zult (eveneens uitgaand van het aangegeven budget) mogelijk het best kiezen voor een ervaren bedrijf in het akoestisch (na)behandelen van gebouwen en woningen. In de buurt van Roermond ken ik enkel JMT (in het Eindhovensche), te vinden via www.geluidsisolatie.com. Zij zijn vooral actief binnen de horeca en zullen daarom ervaring (moeten) hebben met zowel:
  • Geluidsisolerende voorzetwanden
  • Geluidsisolerende beglazingen
  • Geluidgedempte ventilatievoorzieningen
Eveneens (min of meer) in de buurt: Vidar leverancier van losstaande cabines, drumcabines etc.

Succes!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com


Laatst aangepast door Geluidforum op Wo Nov 24, 2010 7:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Trimoxie
Gast





BerichtGeplaatst: Di Nov 23, 2010 3:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

OK ik heb rondgebeld en ik denk dat het gaat lukken met merford. Voor de deur werd ik aangeraden om een dikke plaat hout tegen de raampje te zetten. Ook kan ik helaas geen zwevende vloer neerzetten omdat er een super grote kast in mn kamer ligt die ik niet eruit krijg. Ik denk dus dat ik isomat erop doe of iets dergelijk. Ik heb dus ook besloten om het zelf te doen om geld te besparen.

Ik wilde nog graag weten of voorzetwanden op de plafond wel nodig is sinds ik op de bovenste verdieping woon. Ik weet dat het dus vooral gaat om geluidskaatsing, maar misschien is er dan iets anders dat daar dan beter tegen is?

Alvast bedankt.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Nov 23, 2010 8:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Trimoxie schreef:
Ik weet dat het dus vooral gaat om geluidskaatsing (...)

Op basis waarvan heb je dat geconcludeerd? Ik ben het daar niet echt mee eens. Als je gaat roepen in je kamer zul je primair de isolatie van wanden en vloer moeten aanpakken, even de mogelijke flankerende geluidspaden buiten beschouwing gelaten.

De 'geluidskaatsing', dus de klankkastwerking van je kamer, is zeker van belang, maar voor een deel ook slechts t.b.v. je eigen comfort in de ruimte.

Helemaal niets ten nadele van het door je genoemde bedrijf, maar met jouw budget zou ik toch zeker iemand ter plaatse laten komen voor een advies.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Nov 23, 2010 12:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Trimoxie schreef:

Ik wilde nog graag weten of voorzetwanden op de plafond wel nodig is sinds ik op de bovenste verdieping woon. Ik weet dat het dus vooral gaat om geluidskaatsing, maar misschien is er dan iets anders dat daar dan beter tegen is?

Aanvullend aan geluidforum,

Ik heb nergens gepraat over een voorzetwand tegen het plafond, maar een akoestisch plafonnetje en dit voorwaardelijk wanneer jouw galm te hoog zou zijn en dit voor de interne akoestiek, weinig of niets in functie van isolatie.
Dit zijn plafonds als dit (1001 versies mogelijk).
http://www.bestelplafond.nl/

We beginnen duidelijk NAAST elkaar te praten.
Volg het advies van geluidforum en laat iemand (expert) komen.

En als je het DHZ wil doen, laat een vriend met meer achtergrond ter zake invallen in dit topic.
Heb je gemerkt dat wij nog steeds niet weten hoe jouw vloer opgebouwd is? Laminaat is een afwerking die je op haast alle vloeren kwijtraakt. Is dat beton, een houten draagvloer enz., enz,?

Als bijv. jouw vloer een betonvloer is is er veel kans dat je efficiënter het geld voor die isolmat op de vloer kleeft (sneller, minder energie en haast even goed) dan die platen te kopen en te monteren.
Je moet weten wat wat doet en in welke context, en waarom iets wel of niet werkt in welke juiste omstandigheden.

Edit 24/11/10: Wat tekst bijgevoegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Trimoxie
Gast





BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2010 6:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry dat ik zo lang niet heb gereageerd.

Ik heb mijn ouders gevraagd wat de vloer is maar zij weten het niet zeker (ook geen papieren enz.). Maar ik kan best zeker zeggen beton. Dus zeker geen hout. Ik heb bij de trap naar de uiteinde van de vloer gekeken en is dus cement of beton. Heb er weinig verstand van maar als cement dus nooit gebruikt wordt voor vloer, dan is het dus beton.

Ik heb gebeld en heb te horen gekregen dat de isomat bijna geen verschil maakt als de vloer al van beton is. Maar dat ik het voor de deur kan gebruiken.

Nieuws: m'n ouders doen er moeilijk over om de kamer helemaal te verbouwen, dus willen ze dat ik de kamer ernaast gebruik. Die kamer ligt helaas precies boven de kamer van m'n ouders (waar ik juist de geluid van wil isoleren). Maar er zit ook een pluspunt bij en dat is namelijk dat de kamer leeg staat en ik de vloer wel kan verbouwen (wat niet ging in deze kamer). Een probleem is wel dat zij dus onder mij hun raam open hebben staan s'nachts en ook al houd ik die van mij dan dicht, ben ik bang dat er nog geluid van mij via buiten naar hun gaat.

Van de schaarse info die ik hier heb gegeven, zou je nog zeggen dat het nog gaat lukken om roep geluiden te dempen tot onbegrijpbaar (zelfs s'nachts)?

Ik heb helaas geen vrienden die er kennis van hebben om even te komen inlichten.
Naar boven
Trimoxie
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Nov 26, 2010 4:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bah, er zit trouwens aan de achterkant van de lege kamer zo een inbouwkast/schuifwand kast. Dus daar moet ik de zwevendevloer weer omheen bouwen.

Hmm... lukt niet meer om raised voices helemaal snachts in het stilte tegen te houden ofwel? Ik heb net wat topics opgezocht over geluidscabines enzo, misschien is dat wat? Zijn wel peperduur en ik heb dan een nodig waar mijn bed ook in past.

Tja ik weet het echt niet meer, ik mag niet eens de vloer verbouwen en dan is het niet genoeg. Ik heb al bij verhuizen enz. gekeken maar dat gaat ook niet zonder inkomen. Geluidscabine een optie? Heb dan net genoeg in mn spaarrekening om dat te kunnen kopen.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Nov 26, 2010 9:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Trimoxie schreef:
Bah, er zit trouwens aan de achterkant van de lege kamer zo een inbouwkast/schuifwand kast. Dus daar moet ik de zwevendevloer weer omheen bouwen.

Hmm... lukt niet meer om raised voices helemaal snachts in het stilte tegen te houden ofwel? Ik heb net wat topics opgezocht over geluidscabines enzo, misschien is dat wat? Zijn wel peperduur en ik heb dan een nodig waar mijn bed ook in past.

Tja ik weet het echt niet meer, ik mag niet eens de vloer verbouwen en dan is het niet genoeg. Ik heb al bij verhuizen enz. gekeken maar dat gaat ook niet zonder inkomen. Geluidscabine een optie? Heb dan net genoeg in mn spaarrekening om dat te kunnen kopen.


Is dit geen bouwkundige aanpassingen op medische gronden? Daarvoor zijn toch vaak middelen beschikbaar (subsidie, speciale 'potjes')? Informeer eens via je (huis)arts bij de gemeente!

Als het financieel haalbaar is zou ik inderdaad opteren voor een modulaire (bovendien later verhuisbare) stiltecabine / studio
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Trimoxie
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Nov 26, 2010 10:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ik zal wel maandag aan mijn psychiater vragen heb dan een afspraak.

De schuifwand is eigenlijk de enige probleem omdat ik daar niks aan kan veranderen. Zijn er creatieve mogelijkheden om toch nog de zwevendevloer te bouwen? Ook vroeg ik me af of de zwevendevloer niet gewoon op de laminaat kan zeggen worden (zonder spijkers) en dat als ik verhuis de laminaat vloer nog heel blijft. Dan heb ik wat sneller kans om toestemming te krijgen van mn ouders.

Een box in box die dus niet vast staat aan de wand zou dan zelfs een optie zijn voor de oorspronkelijke kamer die ik wou isoleren. Iets wat ik dan weer uit elkaar kan halen.
Naar boven
Trimoxie
Gast





BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2010 9:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb eindelijk een gesprek aangegaan met m'n ouders en heb alles uitgelegd. Zij hebben mij verteld dat ik alles mag roepen en dat ze er helemaal niet gekwetst door worden Very Happy . Ik heb nu besloten om een beetje de geluid te isoleren omdat mijn muur/deur abnormaal dun zijn en niet meer proberen om het helemaal geluiddicht te maken of de stemmen totaal onbegrijpelijk maken enz.

Sinds mijn vloer van beton is heb ik besloten daar niks aan te doen. Ik ga nu alleen een geluiddichte deur en voorzetwanden aanschaffen. Twee van de muurzijden zijn verbonden met buiten. Die muren zijn ook steviger dan de 2 andere muurzijden die tegen de andere kamers zijn verbonden. Ik vroeg mij dus af, als ik alleen isoleer voor binnenshuis geluidsdemping, moet ik nog evengoed de andere 2 muurzijden nog doen? Oh ja, ik ga nog zowiezo ook iets kopen tegen de galm.

Sorry dat het allemaal zo lang heeft geduurd en erg bedankt voor alle hulp. Ik wil graag morgen die spullen bestellen zodat het snel aankomt, dus hoop dat jullie zoals altijd ff snel antwoorden, thx Very Happy.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Dec 01, 2010 9:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Trimoxie schreef:
Twee van de muurzijden zijn verbonden met buiten. Die muren zijn ook steviger dan de 2 andere muurzijden die tegen de andere kamers zijn verbonden. Ik vroeg mij dus af, als ik alleen isoleer voor binnenshuis geluidsdemping, moet ik nog evengoed de andere 2 muurzijden nog doen? Oh ja, ik ga nog zowiezo ook iets kopen tegen de galm.


Je zou je inderdaad (de nood is blijkbaar niet zó hoog) eerst moeten concentreren op de deur (verzwaring deurblad, dichtmaken bovenlicht, kierdichtingen verbeteren) en op de wanden naar andere binnenruimtes, een en ander in combinatie met een beetje geluidsabsorptie om de ruimte prettig te houden.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.