Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsoverlast door de huisdieren van de benedenbuurman

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Impossible
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mei 30, 2006 10:05 pm    Onderwerp: Geluidsoverlast door de huisdieren van de benedenbuurman Reageer met quote

Hallo,

Sinds 10-2005 woon ik in deze woning (appartemen op de 3e etage), de eerste paar maanden was er nooit iets aan de hand maar sinds januari hoor ik elke 10 seconden een gil van een van de exotische huisdieren van mijn benedenbuurman en ik begin hier ondertussen echt GEK van te worden.
Nu weet ik dat hij Neusberen heeft en god mag weten welk ander soort dieren ... maar het geluid (en stank) gaat echt door merg en been en het ergste is het gaat ook nog door tot een uur of 3 's nachts.

Telkens wanneer het mij te gek wordt en ik de buurman hierop wil aanspreken is deze niet thuis en ik heb dit tot op heden dus ook nog niet kunnen doen.

Nu vraag ik me af of iemand mij kan adviseren wat ik hier tegen kan doen.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mei 31, 2006 7:35 am    Onderwerp: Reageer met quote


Bron: www.worldexplorer.be

Die dieren moeten worden verzorgd, dus hij móet zo nu en dan toch wel thuis zijn. Ik zie persoonlijk overigens het nut niet in van (dergelijke) dieren hebben en er zelf nooit zijn Confused. Handelt hij erin of zo?

Contact met de buurman is inderdaad eerste prioriteit. Duw een briefje bij hem in de bus of plak het op zijn voordeur.

Anders:
- Betreft het een huurappartement, klaag dan bij de verhuurder;
- Betreft het een koopappartement meld de hinder bij de (bestuurder van de) vereniging van eigenaren (VVE) en sla de statuten er even op na voor wat betreft hinder bij medebewoners.

In het alleruiterste geval kun je aangifte doen bij de Politie.

Bedenk dat zelfs als het geluid niet meer hoorbaar zou zijn, de stank resteert. Ik zou een en ander dus 'breed' aan de kaak stellen.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mei 31, 2006 9:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

De Nederlandse Stichting Geluidshinder verkoopt via haar site een tweetal publicaties die wellicht interessant voor je zijn:

- Geluidshinder Buren;
- Geluidshinder Huisdieren.

Misschien interessant voor je?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Impossible
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Mei 31, 2006 2:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dank.

Hij zou idd best vaak thuis zijn maar zelden op de tijden dat ik dat ook ben. Een briefje door de brievenbus is een optie maar beter lijkt het me idd om hem hier eerst eens persoonlijk op aan te spreken, misschien weet hij helemaal niet dat anderen er last van hebben.

Mochten er ontwikkelingen zijn dan houd ik jullie op de hoogte.

Cheers..
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mei 31, 2006 2:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien een briefje waarin je hem vraagt eens bij jou aan te bellen voor een praatje over zijn 'liefhebberij'?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.