Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

nieuwbouwwoning + geluidsoverlast
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 4:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Linda schreef:
Het is interessant om jullie discussies te volgen maar mis toch -wat jij zelf ook aanhaalde- de onderbouwing met referenties en cijfertjes. Exclamation


De ervaring is dat binnen de akoestiek cijfertjes juist snel verwarrend zijn. Referenties zijn inderdaad wél altijd leuk!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Maarten
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Mrt 25, 2011 10:50 pm    Onderwerp: Re: nieuwbouwwoning + geluidsoverlast Reageer met quote

Janette schreef:
Hallo,

Tijdens mijn zoektocht over geluidshinder las ik een vergelijkbare klacht op deze site van ene Froukje.

Ik woon net als zij in een nieuwbouw 2^1 woning opgeleverd vorig jaar rond deze periode. Wij wonen hier nu dus bijna één jaar.
Ondanks dat de woning prima bevalt (beetje te koud soms) ondervinden wij nog al wat hinder van geluiden van de buren (die zich overigens normaal gedragen). Navraag bij andere bewonders in de straat wijst uit dat er meer zijn die hinder ondervinden. Zo horen we de telefoon overgaan, horen we buren praten, lopen, zelfs op de trap die aan de buitenste kanten van de 2^1 zitten (?). Elke ochtend word ik wakker van het trippelen van het kindje van de buren en ook sta ik regelmatig bij mijn kinderen op de slaapkamer omdat ik denk ze te horen huilen, maar telkens kom ik tot de conclusie dat het bij de buren vandaan komt.
Enfin, in eerste instantie hoorden ze ons niet, maar ik maande mijn kinderen dan ook altijd om zachtjes te doen. Nu wij ook gewoon doen, zonder extreem zachtjes te doen, horen ze ons ook.

Heb nu de foto's van de bouw erbij gezocht en zie dat er tussen de fundering ruimte is gelaten, de spouw dus. Maar op andere foto's zie ik dat ze er Rockwoolisolatie tussen gedaan hebben. Nu is er dan toch een verbinding gecreëerd? Nu maken de muren toch contact? Of is dit wel de bedoeling?

Half maart komt er eindelijk een extern bedrijf geluidsmetingen doen, maar misschien is het handig dat ik ook weet of dat Rockwool daar wel moet zitten.

Wie kan mij uitsluitsel geven?

Bij voorbaat dank

Janette


Hallo Janette,

Ben benieuwd naar de uitslagen van je uitgveorde geluidsmeting. Wij hebben dezelfde problemen, maar vinden de kosten van een geluidsmeting schrikbarend hoog
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.