Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Hoge pieptoon laptop

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Hoor jij ook een hoge pieptoon uit je laptop?
ja
0%
 0%  [ 0 ]
nee
100%
 100%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 2

Auteur Bericht
Peter



Sinds: 3-12-2009
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2009 4:48 pm    Onderwerp: Hoge pieptoon laptop Reageer met quote

Mijn laptop maakt vaak een heel hoge pieptoon.
Door de toonhoogte kan niet iedereen het horen en hoor ik het soms ook heel hard en soms bijna niet.
Het werken met de laptop is door het geluid zeer vermoeiend.
Is het mogelijk om dit op een eenvoudige manier te (laten) meten hoeveel geluid het apparaat maakt en op welke frequenties?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2009 5:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit zou met professionele apparatuur (voldoende hoogfrequent gevoelige microfoon) goed meetbaar moeten zijn. Maar waarom wil je het kunnen aantonen? Garantie?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Peter



Sinds: 3-12-2009
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Do Dec 03, 2009 7:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, voor garantie.
Ik ben er al mee naar de winkel terug gegaag, maar daar was het niet te horen vanwege het omgevingsgeluid.
Maar als ik rustig in mijn werkkamer zit te programmeren, dan is het vaak wel goed hoorbaar.
Het zou dus prettig als ik het op een andere manier aan kan tonen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2009 1:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ofwel 120 à 150 € Euro uitgeven voor meetequipment, of rondbellen naar iemand met meetapparatuur waar je met je laptop naar toe kan (misschien kleine kosten aan verbonden).

Als dit een hoge toon is is er ook kans dat dit een zuivere toon is en dat die beneden 10 à 12 kHz blijft. Op dat ogenblik nogal wat free software en goedkope mics die zichtbaar maken.

Meer details als jij zegt welke weg je wil gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Peter



Sinds: 3-12-2009
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Vr Dec 04, 2009 10:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Eric,
Zelf iets aanschaffen vind ik wat te prijzig en in mijn omgeving heb ik niemand kunnen vinden die zoiets had. Ook geen bedrijven. BEn o.a. naar hoorwinkels geweest enzo.

Ik ben erg geïnteresseerd om zelf met een microfoon en software aan de slag te gaan. Dus meer informatie is heel welkom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.