Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

isolatie plafond

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Koenraad Dooms
Gast





BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2009 10:31 pm    Onderwerp: isolatie plafond Reageer met quote

Ik woon in een oud herenhuis van 1910 en ben op zoek naar een oplossing voor een goede acoustische isolatie tussen twee verdiepingen.
De vloeren tussen de verdiepingen worden dmv houten steunbalken gescheiden. Op deeerste verdieping ligt daarop een eiken parket vloer op met daaronder een egalisatieplaat ook in hout. Onder die vloer bevindt zich een living met een plafond dat met gyproc plaat is dichtgemaakt en daaronder hangt een zwevend plafond waarin indirect licht is verwerkt. Dat zwevend plafond hangt op met ijzeren haken. De afmetingen van de ruimte bedraagt 500 x 600 cm.
Als er iemand op de vloer van de eerste verdieping loopt dan wordt elke stap en elk gekraak van de oude vloer versterkt doorgegeven naar de living eronder. Zelfs als de katten over de vloer lopen wordt het geluid doorgegeven.
Ik vraag mij af wat de beste akoestische oplossing zou zijn. Daarbij zijn er een aantal beperkingen : de vloer op de eerste verdieping mag niet opengemaakt worden : het is een waardevolle eiken parketvloer die niet recupereerbaar zou zijn indien die opengebroken wordt. Dus moet de oplossing noodzakelijkerwijs gezocht worden in het plafond op het gelijkvloers.
Hierbij ook enkele foto's van de tussenruimte tussen het zwevend plafond en het echte plafond van de living op het gelijkvloers.
Kan iemand mij adviseren omtrent methode en materiaal ?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2009 2:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Koenraad,

Lees hier en hier of gebruik de zoekfunctie van dit forum. Er is al enige info (met linkjes) over!

Op www.nsg.nl kun je een boekje over dit onderwerp bestellen (Nederlandse Stichting Geluidshinder)!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.