Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsniveau meten en geluid zelf opnemen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Cathy
Gebruiker


Sinds: 6-6-2007
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Wo Jun 06, 2007 10:59 pm    Onderwerp: geluidsniveau meten en geluid zelf opnemen Reageer met quote

Hallo,

Vraagje voor vooral de experts. Ik wil graag de geluidsoverlast van bovenburen meten en opnemen. Vooral contactgeluiden. Meeste eenvoudige microfoons nemen onvoldoende omgevingsgeluiden op, meeste eenvoudige recorders ook.

Na het nodige speuren op internet zie ik dat er geluidsniveaumeters, decibelmeters ofwel sound level meters zijn met een uitgang waarop je opnameapparatuur kunt aansluiten.

Mijn vraag: kun je op deze manier geluid opnemen dat door mijn plafond/hun vloer heen te horen is? De A-functie op deze apparatuur schijnt geluid te meten zoals het menselijk oor dit hoort. Maar is dit ook op te nemen?

Ben heel benieuwd naar antwoorden, want heb al anderhalf jaar lang geprobeerd buren zelf aan te spreken. Toen dat geen effect gaf meldpunt overlast ingeschakeld, die hebben in overleg de buurtagent gestuurd om te bemiddelen, maar tot dusver helpt niets. Ik probeer dus nu maar harde bewijzen te verzamelen om bij de (particuliere) huiseigenaar een poot te hebben om op te staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Jun 07, 2007 7:45 am    Onderwerp: Re: geluidsniveau meten en geluid zelf opnemen Reageer met quote

Cathy schreef:
Na het nodige speuren op internet zie ik dat er geluidsniveaumeters, decibelmeters ofwel sound level meters zijn met een uitgang waarop je opnameapparatuur kunt aansluiten.

Mijn vraag: kun je op deze manier geluid opnemen dat door mijn plafond/hun vloer heen te horen is? De A-functie op deze apparatuur schijnt geluid te meten zoals het menselijk oor dit hoort. Maar is dit ook op te nemen?


Technisch geen probleem, juridisch misschien wél in verband met het niet eenvoudig kunnen uitsluiten van manipulatie door de klager.

De uitgang op meters zoals je noemt kan worden aangesloten op een PC of DAT-recorder en meet het inkomende signaal. De A-weging heeft er in principe niets mee te maken (is naar mijn mening ook niet relevant). Ook zijn er meters die zelf (op een geheugenkaartje) het meetsignaal digitaal kunnen registreren. Hiermee kan dan nadien weer eenvoudig het A-gewogen niveau worden weergegeven.

Gebruik de zoekfunctie (in het menuutje onder de bannerbalk bovenaan de pagina) en zoek op "Matron" of "black box" voor de 'blinde' variant, waarbij manipulatie is uitgesloten.

Laat je verder vooral even voorlichten over meetapparatuur door verschillende leveranciers, zoals:Succes!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.