Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Probleem met gehorige nieuwe woning...(musiceren / drummen)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Za Mrt 31, 2007 3:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hellyeah,

Het is jouw zaak, maar je stelt dat je enige dingetjes gaat proberen.
Je uiteindelijke beschrijving gaat niet meer over enige dingetjes, maar behoorlijke aanpassingen.

Ik heb die link van jou eens diagonaal bekeken en geef graag toe dat deze site goed opgebouwd is en goede informatie geeft.
Echter een paar punten zoals bijvoorbeeld deze rubber heb ik ernstige vraagtekens.

Daarom is het voorstel van Geluidsforum en Bert zeker meer verantwoord.
Maar mijn OPRECHTE mening is dat jij beter deze mensen laat langskomen om het probleem lokaal te bekijken.

Van de drie adressen gegeven door Geluidsforum:

warmteplan
nevima
akoestikon

Ken ik de eerste niet, en kan dus geen enkel oordeel geven.
De tweede ben ik overtuigd van hun ernst, materiaal en kennis ter zake.
En met de derde heb ik, tot mijn spijt en verbazing, via berichten op het net in een ander forum een behoorlijk onprettige ervaring gehad, die gekoppeld was aan een gebrek aan inzicht, en bovendien achteraf slecht door hen opgevangen werd, waardoor een ander studiebureel nodig was om een en ander proberen in juiste banen te krijgen inclusief dure bijkomende werkzaamheden op kosten van de gedupeerde klant.

Wat jij gaat doen gaat verder dan enige dingetjes proberen en kan best tot behoorlijke frustraties leiden.
Dit gaat verder dan het vinden van montageregels.

Geef mij een hamer en beitel, en ik vermorzel een steen. Auguste Rodin beeldhouwde "De Denker". Eigenlijk deed die niets meer dan wat ik ook wou doen: Dat is wegkappen wat er teveel aan die steen hing.

Beste groeten en succes
Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
hellyeah
Gebruiker


Sinds: 14-2-2007
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2007 8:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry guys, met alle respect voor jullie allemaal, maar nou kan ik het even niet meer volgen. Ik kwam hier op dit forum met de vraag hoe ik in een bestaande ruimte met een beperkt budget een aantal dB's van het geluid zou kunnen afhalen, zodat mijn buurvrouw wat minder last heeft van mijn muziek en ik minder last van haar als ik iets aan het opnemen ben. Nog even voor de duidelijkheid, drums speel en neem ik op op zolder, en niet in de studioruimte. Die ga ik niet isoleren maar maak ik hooguit een riser. Ik heb afspraken met de buurt gemaakt, tot nu toe drie keer een half uurtje gedrumd en geen commentaar gehad van niemand. Wat de studioruimte betreft, eerst lijkt het erop dat volgens jullie met mijn budget eigenlijk alleen een voorzetwand nut zou hebben, tenminste dat begrijp ik uit jullie replies. Nu lijkt het alsof dat, aan de hand van de tekening en foto's die ik heb gepost, weinig nut heeft. Wil dat zeggen dat ik met het plaatsen van een enkele voorzetwand aan de kant van de buren helemaal geen dB's eraf haal? Dan ga ik me inderdaad de moeite besparen, isoleer ik de deur met wat spaanplaat aan elke kant en laat het daarbij. Ik heb helaas niet het budget om een ruimte-in-een-ruimte te maken, een expert te bestellen of dure prefab systemen aan te schaffen, dus ik moet het momenteel hebben van goedkopere oplossingen die het bij wijze van spreken mogelijk maken 's avonds in de studioruimte om half 9 (als de dochter van de buurvrouw naar bed gaat) nog een zangpartijtje op te nemen of nog eens op redelijk volume een plaatje te draaien. Als zo'n voorzetwand helemaal niks gaat uithalen, dan ga ik hem er dus ook niet neer zetten en is de conclusie dus dat ik, als ik resultaat wil bereiken, er niet kom zonder flink de portemonee open te trekken.

Of heb ik jullie adviezen nu verkeerd begrepen???

Groet,
hellyeah

ps Ik was inderdaad niet van plan de hele wand met rubber te bekleden maar alleen op de punten waar de balken van het houten frame elkaar kruisen en eventueel nog op sommige punten tussen het frame en het plafond/de vloer. De rubbers die ik op het oog heb worden ook gebruikt voor speakersteunen en om binnen machines het geluid te dempen. Waarom zou rubber dan niet geschikt zijn voor die zogenaamde regels en die van zo'n prefab systeem wel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2007 9:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goed zo, hellyeah, kritisch blijven Wink

Er is niks mis met rubber gebruiken, mits het, zoals je van plan bent, kleinere stukjes (blokjes) zijn. Als het rubber ingedrukt wordt moet het bij wijze van spreken naar de zijkant kunnen uitwijken. Met een vlakke mat (oppervlakte >> dikte) is dit niet mogelijk en zal de trillingdemping al snel onvoldoende zijn.

Een voorzetwandplaatsen zal heus enig effect hebben. Verwacht er alleen niet té veel van (ik geloof gezien bovenstaande ook niet dat je dat doet hoor). Na de wand wordt, zoals door anderen terecht opgemerkt, de flankerende geluidsoverdracht maatgevend!

Bedankt voor je openheid ook in bovenstaande post, veel succes, vraag hier waar en wat nodig en hou ons op de hoogte! Very Happy
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2007 10:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou beginnen met die deur. Zwaar maken, heel goed kierdicht maken.
Bestaande muur goed onderzoeken op lekken. Die deur(en) moet(en) toch worden aangepakt. Als dat niet genoeg helpt, kun je altijd die voorzetwand nog maken.

Even voor m'n vrienden praten: dat je hier geen eenvoudig advies krijgt van ons komt omdat dit soort situaties nu een keer niet eenvoudig is. We willen je gewoon niet voor de gek houden met wat interessant gelul terwijl we niet zeker weten wat we zeggen. Zelfs wat Jeroen over dat rubber zegt is weliswaar helemaal waar, maar te algemeen. Je moet zoiets uitproberen, je moet dat spul in je handen hebben, je moet daar ervaring mee hebben.
Daarom adviseer ik die spijkerregels, die zijn niet extreem duur en daarmee kun je niks om zeep helpen.

En onthoud: kierdichting is je vriend! Schrijf dat met scheerzeep op je spiegel.


Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2007 7:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
(...) Zelfs wat Jeroen over dat rubber zegt is weliswaar helemaal waar, maar te algemeen. Je moet zoiets uitproberen, je moet dat spul in je handen hebben, je moet daar ervaring mee hebben.
Daarom adviseer ik die spijkerregels, die zijn niet extreem duur en daarmee kun je niks om zeep helpen. (...)


Sluit me (zeker teruglezend) hier helemaal bij aan hoor! Mocht je toch met rubber aan de gang gaan: zacht rubber en kleine elementjes (blokjes). Spijkerregels (vilt) zijn een veilige keus, daar is door anderen al over nagedacht!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
demeijer
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Apr 30, 2008 10:26 am    Onderwerp: drummen Reageer met quote

he zeg, mijn eerste advies is: emigreren. Ik lees dit bericht vanuit Nieuw Zeeland, en maak me druk omdat ik in mijn nieuwe woning een kleine drumstudio wil bouwen. Maar mijn buren wonen toch altijd een paar honderd meter verderop!
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Mei 03, 2008 8:33 pm    Onderwerp: Re: drummen Reageer met quote

demeijer schreef:
he zeg, mijn eerste advies is: emigreren. Ik lees dit bericht vanuit Nieuw Zeeland, en maak me druk omdat ik in mijn nieuwe woning een kleine drumstudio wil bouwen. Maar mijn buren wonen toch altijd een paar honderd meter verderop!


Ik vraag me af wie er enkel vanwege zijn (drum)hobby huis, haard, werk en sociale contacten wil opgeven om te emigreren Wink en dit ook nog 'verkocht' krijgt aan zijn/haar 'significant other' Razz?

Maar ik sta open voor goede tips Very Happy!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.