Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Praatgeluid in nieuwbouwappartement uit 2003

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Appartementgast
Gast





BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2023 10:24 pm    Onderwerp: Praatgeluid in nieuwbouwappartement uit 2003 Reageer met quote

Beste lezer,

Ik woon al meerdere jaren in een appartementencomplex dat gebouwd is in 2003. In de afgelopen maanden zijn overal wat mensen weggegaan en bijgekomen wat betreft verhuizingen. Nu ervaar ik eigenlijk steeds meer een hoop overlast van spraakgeluid. Dit is eigenlijk de enige overlast die ik ervaar. Ik hoor heel af en toe ook wel eens deuren slaan, of mensen hard lopen of stampen, maar dit valt te overzien. Waar ik gewoon heel veel last van heb is spraakgeluid. Je hoort het soms helemaal galmen, in alle ruimtes van mijn appartement en ook in de gang.

Eigenlijk zodraergens buren (zowel onder, boven, links, rechts of schuid onder of schuin boven) mensen over de vloer hebben en er luidruchtige gesprekken gehouden worden dat ik dit hoor door mijn hele huis en zo ook bijvoorbeeld in bed als ik in slaap moet vallen.

Natuurlijk ben ik al wel eens langsgegaan, ook in de late uurtjes van de avond, maar de meeste buren herkennen zich niet echt in mijn klachten. Nu is de vraag natuurlijk ook in hoeverre het redelijk is en welke geluiden bij normale woon of leefgeluiden horen en of het na 22:00 wat stiller kan enzovoort maar dat is momenteel niet de kern van deze vraag.

Ik dacht dat er wellicht problemen waren met de luchtventilatie. Maar deze heb ik ook al een keer uitgeschakeld en afgeplakt en dat leek niet veel te helpen. Ik heb ook wel eens gewoon mijn oor tegen de vloer of de muur gelegd en dan hoor ik inderdaad de gesprekken veel duidelijker en soms kan ik het ook gewoon verstaan.

Nu denk ik, of hoop ik eigenlijk, dat er misschien ook een hoop geluid via de stopcontacten van buren bij mij naar binnen gaat.

Zou dit een ding kunnen zijn? Zeker omdat ik alleen spraakgeluid ervaar en niks anders. Ik zit te denken om alle stopcontacten dus los te schroeven en op te vullen of te isoleren omdat ik dit ook op internet tegen kwam. Is dit een goed idee en wat voor materiaal zou ik moeten gebruiken?

Of is er misschien iets anders wat ik over het hoofd zie? Als het inderdaad zo lijkt dat het geluid sterker is als je met je oor tegen de muur of vloer zit, dan weet ik het dus niet zeker. Maar het is natuurlijk wel zo dat alle kleine beetjes helpen en als het dichtmaken van de stopcontacten straks gewoon de oplossing blijkt te zijn dan ben ik super blij natuurlijk.

Alvast hartelijk bedankt voor het advies en het meedenken!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.