Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

laag frequentie geluid dempen met ramen en glas?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kiekske
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Feb 15, 2023 6:47 am    Onderwerp: laag frequentie geluid dempen met ramen en glas? Reageer met quote

Door een zeer storende bromtoon dag en nacht willen we onze slk terug vrij van dat geluid maken. Het is laagfrequentiegeluid . We denken eraan om nieuwe ramen /glas / kozijnen te laten steken. Ik nam contact met firma en die adviseert me :Met glas kunnen we een groot deel van dit geluid weren. We kunnen glas corrigeren met een specifiek spectrum Ra industrie, waarbij de wering van lage tonen zeer belangrijk is. Het beste glas dat we daarvoor kunnen bieden is een 88.2stratophone - 15 mm spouw - 66.2 Stratophone. Dit geeft een geluidswering van 38 dB op specifiek dat spectrum. Alleen op 63 Hz praten we dan over een berekende geluidswering van 34 db. . Nu is onze vraag klopt dit is dit voldoende om dat laag frequentiegeluid weg te werken ? Wat moeten we met de muren doen ? Liefst zo dun mogelijk iets tegen zetten ? En wat met vloer en plafond? Kortom, moeten we alles aanpakken ? En hebben de dan de garantie dat we het niet meer gaan horen ?
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2023 6:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet een meting (laten) doen zodat duidelijk is over wat voor frequentiespectrum en wat voor geluidsniveau je praat.
Verder weet niemand hier hoe jouw wanden, plafond etc zijn geconstrueerd dus je moet meer informatie verstrekken voor er iets zinnigs is te zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
kiekske
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Mrt 05, 2023 11:27 pm    Onderwerp: meting ? Reageer met quote

Ik moet een meting laten doen ? Ok ! Maar ik heb al verschillende bedrijven experten gecontacteerd en die zegde me telkens , bij laagfrequentie geluid is het moeilijk. We kunnen wel een meting doen , maar kunnen niet zeggen vanwaar het geluid komt ? Wat is dan het nu van zo een meting ? Vraag ik me dan af ?
Hoe mijn muren en co zijn ? Het enige dat ik weet dat we een huis hebben met ytongblokken waartegen ook nog hout langs de buitenkant is gezet. Ik ben een totale leek die meer dan 30 jaar geleden een woning gekocht heeft ! Nooit een geluidsprobleem heeft gehad ! Tot dat de nieuwe buren een totaal renovatie hebben uitgevoerd en dan is het begonnen Sad Blijkbaar vloerverwarming aangesloten op een zeer oude cv ketel , een grote pomp daar tussengezet , en dan is het feestje begonnen voor ons
.Nu slapeloze nachten als gevolg van dat kut geluid , in de dag horen we het ook ,maar kunnen we het maskeren door constant de radio op te zetten. S nachts gaat dat helaas niet . Ten einde raad op zoek naar een oplossing ?!
En neen het is geen tintinitus ! Op verplaatsing , we zijn al verschillende keren op de vlucht geweest naar hotels , dan hebben we geen last van geluid !
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2023 9:57 am    Onderwerp: Re: meting ? Reageer met quote

kiekske schreef:
Ik moet een meting laten doen ? Ok ! Maar ik heb al verschillende bedrijven experten gecontacteerd en die zegde me telkens , bij laagfrequentie geluid is het moeilijk. We kunnen wel een meting doen , maar kunnen niet zeggen vanwaar het geluid komt ? Wat is dan het nu van zo een meting ? Vraag ik me dan af ?
Hoe mijn muren en co zijn ? Het enige dat ik weet dat we een huis hebben met ytongblokken waartegen ook nog hout langs de buitenkant is gezet. Ik ben een totale leek die meer dan 30 jaar geleden een woning gekocht heeft ! Nooit een geluidsprobleem heeft gehad ! Tot dat de nieuwe buren een totaal renovatie hebben uitgevoerd en dan is het begonnen Sad Blijkbaar vloerverwarming aangesloten op een zeer oude cv ketel , een grote pomp daar tussengezet , en dan is het feestje begonnen voor ons
.Nu slapeloze nachten als gevolg van dat kut geluid , in de dag horen we het ook ,maar kunnen we het maskeren door constant de radio op te zetten. S nachts gaat dat helaas niet . Ten einde raad op zoek naar een oplossing ?!
En neen het is geen tintinitus ! Op verplaatsing , we zijn al verschillende keren op de vlucht geweest naar hotels , dan hebben we geen last van geluid !


Als er geluid is kun je het ook meten, maar je moet er uiteraard wel zin in hebben, misschien gaat het sommige lui wel te goed Very Happy.
Maar je vertelt al meer: blijkbaar gaat het om geluid dat bij de buren wegkomt, als je dat weet kun je ook vragen of je daar eens naar mag (laten) kijken.
Verder is de vraag waar die buren zitten? Heb je een rijtjeshuis, of vrijstaand? Je wilt de ramen vervangen dus waarschijnlijk komt het geluid van buiten, maar helemaal duidelijk is het allemaal niet.
En je moet weten hoe je eigen huis in elkaar zit. Als je de ramen voor een vermogen vervangt en het geluid blijkt door de muur te komen ben je bezig met kapitaalvernietiging. Very Happy
Niemand kan je adviseren als de uitgangspunten niet bekend zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
kiekske
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Aug 02, 2023 6:35 am    Onderwerp: geluid Reageer met quote

we wonen in een vrijstaande woning. Hebben nooit last gehad van laagfrequentiegeluid, en of brom of zoemtoon. Die brom / zoemtoon horen we ineens in heel onze woning. In onze woning is er niets veranderd in de 30jaar dat we er wonen. We hebben alle electriciteit afgezet en de bromtoon blijft dus gaan we ervan uit dat het lawaai van buiten komt. Hebben al met verschillende bedrijven contact gehad , maar vanaf dat we zeggen laagfrequentie geluid houden die ofwel de boot af , of zeggen we kunnen metingen komen doen die tussen de 2000 a 6000 euro liggen, om vast te stellen om welk toestel het mogelijks gaat dat , dat geluid produceert maar we kunnen niet aanwijzen of op zoek gaan welk huis mogelijks de overlast bezorgt ?
Wat is dan het nut van die meting ?
Ze kunnen ook geen garantie geven , omdat lfg blijkbaar zeer moeilijk op te sporen is.
Vragen ons of er bij ons in de buurt iets veranderd is, ja 5 zwembaden bijgezet en ne hoop zonnepanelen.
Daar de brom / zoemtoon op en af gaat , en het geluid nog erger word bij hele warme dagen en koude dagen denken we dus in de richting van warmtepompen / zwembadpompen / filterpompen , compressor , omvormer zonnepanelen.
Nemen we contact op met een bedrijf uit NL dan zeggen die dat die geen meting mogen komen doen in Be ?
Wat nu te doen ?
Welk bedrijf kan ons helpen ?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.