Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Lawaai in huis nieuwbouwwoning triple glas

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kiflo080
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Mei 14, 2021 6:47 pm    Onderwerp: Lawaai in huis nieuwbouwwoning triple glas Reageer met quote

Ik woon in een nieuwbouwwoning die zijn opgeleverd in 2018, hier zit triple glas in.

Nu is het zo dat ik het verkeer, op ca.5 meter is een 30 km weg (maar auto's rijden harder), kikkers die kwaken van een sloot op ca. 3 meter, kinderen die op ca. 2 meter vanaf mijn huis spelen heel erg hoor binnen. Net alsof ze binnen zijn, vooral kinderen en de kikkers in mijn slaapkamers en woonkamer hoor ik ze ook. En de auto's lijken wel te galmen als ze langsrijden, soort van geruis, wat heel dof klinkt. Als ze een kar erachter hebben, dan hoor je helemaal die kar zeg maar hobbelen over de straat.

Nu heb ik al contact gehad met de woningbouw, maar die geeft aan dat de projectontwikkelaar een meting heeft gedaan dus zij willen er niks aan doen.

Nu zijn dit van die woningen die binnen een paar maanden gebouwd zijn, snelbouw en met van die plakplaatjes i.p.v. echt met steen, geen idee hoe je deze woningen noemt. De woning is goed geïsoleerd, gasloos en met een warmtepomp.

De geluidsisolatie zou goed moeten zijn, maar ik zou willen weten hoe dit geluid dan mijn woning binnenkomt. Ik heb hiervoor in een woning gewoond met enkel glas en daar hoorde je natuurlijk veel, maar dit had ik niet verwacht van een woning met triple glas en nieuwbouw.

Dus ik ben benieuwd wat jullie zouden adviseren, wat zou ik hiermee kunnen doen?
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Za Mei 15, 2021 2:17 pm    Onderwerp: Re: Lawaai in huis nieuwbouwwoning triple glas Reageer met quote

kiflo080 schreef:
Ik woon in een nieuwbouwwoning die zijn opgeleverd in 2018, hier zit triple glas in.

Nu is het zo dat ik het verkeer, op ca.5 meter is een 30 km weg (maar auto's rijden harder), kikkers die kwaken van een sloot op ca. 3 meter, kinderen die op ca. 2 meter vanaf mijn huis spelen heel erg hoor binnen. Net alsof ze binnen zijn, vooral kinderen en de kikkers in mijn slaapkamers en woonkamer hoor ik ze ook. En de auto's lijken wel te galmen als ze langsrijden, soort van geruis, wat heel dof klinkt. Als ze een kar erachter hebben, dan hoor je helemaal die kar zeg maar hobbelen over de straat.

Nu heb ik al contact gehad met de woningbouw, maar die geeft aan dat de projectontwikkelaar een meting heeft gedaan dus zij willen er niks aan doen.

Nu zijn dit van die woningen die binnen een paar maanden gebouwd zijn, snelbouw en met van die plakplaatjes i.p.v. echt met steen, geen idee hoe je deze woningen noemt. De woning is goed geïsoleerd, gasloos en met een warmtepomp.

De geluidsisolatie zou goed moeten zijn, maar ik zou willen weten hoe dit geluid dan mijn woning binnenkomt. Ik heb hiervoor in een woning gewoond met enkel glas en daar hoorde je natuurlijk veel, maar dit had ik niet verwacht van een woning met triple glas en nieuwbouw.

Dus ik ben benieuwd wat jullie zouden adviseren, wat zou ik hiermee kunnen doen?



Je moet eerst aangeven wat voor glas dat precies is, dan kan iemand de geluidsdata opzoeken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Kilfo080
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Mei 16, 2021 12:06 pm    Onderwerp: Re: Lawaai in huis nieuwbouwwoning triple glas Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
kiflo080 schreef:
Ik woon in een nieuwbouwwoning die zijn opgeleverd in 2018, hier zit triple glas in.

Nu is het zo dat ik het verkeer, op ca.5 meter is een 30 km weg (maar auto's rijden harder), kikkers die kwaken van een sloot op ca. 3 meter, kinderen die op ca. 2 meter vanaf mijn huis spelen heel erg hoor binnen. Net alsof ze binnen zijn, vooral kinderen en de kikkers in mijn slaapkamers en woonkamer hoor ik ze ook. En de auto's lijken wel te galmen als ze langsrijden, soort van geruis, wat heel dof klinkt. Als ze een kar erachter hebben, dan hoor je helemaal die kar zeg maar hobbelen over de straat.

Nu heb ik al contact gehad met de woningbouw, maar die geeft aan dat de projectontwikkelaar een meting heeft gedaan dus zij willen er niks aan doen.

Nu zijn dit van die woningen die binnen een paar maanden gebouwd zijn, snelbouw en met van die plakplaatjes i.p.v. echt met steen, geen idee hoe je deze woningen noemt. De woning is goed geïsoleerd, gasloos en met een warmtepomp.

De geluidsisolatie zou goed moeten zijn, maar ik zou willen weten hoe dit geluid dan mijn woning binnenkomt. Ik heb hiervoor in een woning gewoond met enkel glas en daar hoorde je natuurlijk veel, maar dit had ik niet verwacht van een woning met triple glas en nieuwbouw.

Dus ik ben benieuwd wat jullie zouden adviseren, wat zou ik hiermee kunnen doen?



Je moet eerst aangeven wat voor glas dat precies is, dan kan iemand de geluidsdata opzoeken.


Hallo Bert,

Ik heb de codes even bekeken, deze code staat er dan dubbel in, in beide ramen achter elkaar in het kozijn.

Slaapkamer raam:
580.0X1088.0 4XN/16CUmust/4FL/16CUmust/4XN Ar D3600216 13.02.18 6087753 EN 1279 SGGE M CE FIP

En alle ramen/deuren hebben dan de laatste vanaf 13.02.18 6087753 EN 1279 SGGE M CE FIP hetzelfde staan, ervoor staan telkens andere codes/cijfers.

Ik wilde foto toevoegen, maar geen idee hoe ik dan kon doen.
Naar boven
Kiflo080
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Mei 16, 2021 12:16 pm    Onderwerp: Re: Lawaai in huis nieuwbouwwoning triple glas Reageer met quote

Kilfo080 schreef:
bert stoltenborg schreef:
kiflo080 schreef:
Ik woon in een nieuwbouwwoning die zijn opgeleverd in 2018, hier zit triple glas in.

Nu is het zo dat ik het verkeer, op ca.5 meter is een 30 km weg (maar auto's rijden harder), kikkers die kwaken van een sloot op ca. 3 meter, kinderen die op ca. 2 meter vanaf mijn huis spelen heel erg hoor binnen. Net alsof ze binnen zijn, vooral kinderen en de kikkers in mijn slaapkamers en woonkamer hoor ik ze ook. En de auto's lijken wel te galmen als ze langsrijden, soort van geruis, wat heel dof klinkt. Als ze een kar erachter hebben, dan hoor je helemaal die kar zeg maar hobbelen over de straat.

Nu heb ik al contact gehad met de woningbouw, maar die geeft aan dat de projectontwikkelaar een meting heeft gedaan dus zij willen er niks aan doen.

Nu zijn dit van die woningen die binnen een paar maanden gebouwd zijn, snelbouw en met van die plakplaatjes i.p.v. echt met steen, geen idee hoe je deze woningen noemt. De woning is goed geïsoleerd, gasloos en met een warmtepomp.

De geluidsisolatie zou goed moeten zijn, maar ik zou willen weten hoe dit geluid dan mijn woning binnenkomt. Ik heb hiervoor in een woning gewoond met enkel glas en daar hoorde je natuurlijk veel, maar dit had ik niet verwacht van een woning met triple glas en nieuwbouw.

Dus ik ben benieuwd wat jullie zouden adviseren, wat zou ik hiermee kunnen doen?



Je moet eerst aangeven wat voor glas dat precies is, dan kan iemand de geluidsdata opzoeken.


Hallo Bert,

Ik heb de codes even bekeken, deze code staat er dan dubbel in, in beide ramen achter elkaar in het kozijn.

Slaapkamer raam:
580.0X1088.0 4XN/16CUmust/4FL/16CUmust/4XN Ar D3600216 13.02.18 6087753 EN 1279 SGGE M CE FIP

En alle ramen/deuren hebben dan de laatste vanaf 13.02.18 6087753 EN 1279 SGGE M CE FIP hetzelfde staan, ervoor staan telkens andere codes/cijfers.

Ik wilde foto toevoegen, maar geen idee hoe ik dan kon doen.


Hallo Bert,

Nogmaals even gekeken, maar bij de voordeur blijkt een andere code te zitten en ook een ander type raam: thermobel NOW 1 81 - 0009937901 - 001 TRI, dit is een klein recht hoekig raampje. Nu moet ik wel aangeven dat alle kunststof raam en deur is. De rest is hetzelfde als hierboven staat beschreven.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Zo Mei 16, 2021 10:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die codes duiden niet aan wat voor glasdiktes het zijn.
Wat ik er zo snel van begrijp.
Dus daar kun je helaas nix mee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Kiflo080
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mei 17, 2021 10:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Die codes duiden niet aan wat voor glasdiktes het zijn.
Wat ik er zo snel van begrijp.
Dus daar kun je helaas nix mee


Andere codes staan er niet in, dus ik heb geen idee. Dit is wat er staat, ieder geval bedankt voor het meedenken.
Naar boven
Gast
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mei 17, 2021 12:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Topic over hetzelfde op tweakers:

Geluid buitenaf nieuwbouwwoning
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2071756
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.