Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Ritmisch gebrom, wat ziu dit kunnen zijn?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Do Mrt 11, 2021 6:11 pm    Onderwerp: Ritmisch gebrom, wat ziu dit kunnen zijn? Reageer met quote

Beste lezers,

Sinds bijna een jaar hoor ik 24 uur per dag een soort ritmische brom. Het klinkt als: tuu-tu-tu-tu-toeoeoe. Het kan wat harder of zachter klinken maar het is er altijd en altijd hetzelfde ritme. Ik kan er niet van slapen en het zit steeds helemaal in mn lijf. Ik voel ook de trilling ervan. Ik kan in huis bijna niet meer tot rust komen, tenzij ik ruis aanzet, maar dat is ook niet prettig.

Ik zou graag willen weten wat dit geluid veroorzaakt, dan kan ik gerichter op zoek gaan naar de eigenaar.

Als het geluid wat helderder is dan lijkt het alsof ik een zuiger heen en weer hoor gaan in een pomp, bij het inzuigen de toeoeoe, en het lijkt alsof er lucht door een ventiel wordt uitgeblazen in de kleine tu-tu-tu.

Het lijkt tegen de gevel aan te komen en dat mijn appartement daarbij als klankkast functioneert. Mijn onderbuurvrouw hoort het ook. Maar het is niet uitgesloten dat het via de fundering binnenkomt.

Heeft iemand enig idee wat voor installatie dit geluid kan veroorzaken?

Meedenken wordt zeer op prijs gesteld!
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Za Mrt 13, 2021 6:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas, nog niemand blijkbaar die er iets in herkent. Misschien als ik het getoeter noem? Een systeem dat 24 uur per dag lucht toetert?
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Za Mrt 13, 2021 8:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Brom is laagfrequent, een toeter niet echt, vind ik.
Het kan alles zijn van een pomp ergens tot een defecte thermostaatkraan.
Begin eens met de aardlekschakelaar uit te zetten.
Als het dan weg is zit het in een elektrisch apparaat.
Zo niet, dan systematisch verder zoeken.
Succes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Za Mrt 13, 2021 9:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Brom is laagfrequent, een toeter niet echt, vind ik.
Het kan alles zijn van een pomp ergens tot een defecte thermostaatkraan.
Begin eens met de aardlekschakelaar uit te zetten.
Als het dan weg is zit het in een elektrisch apparaat.
Zo niet, dan systematisch verder zoeken.
Succes.


Dankjewel voor je reactie. Ik zou het een laagfrequente toeter noemen. Iets dat lucht inzuigt en dan uitblaast in pufjes in een heel lage toon. Ik heb de beginfase al gehad met eigen huis, buren en appartementencomplex. Helaas zonder resultaat. Dus nu met de buurt bezig. Ggd doet ivm corona geen huisbezoeken.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.