Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Goede geluidsmeter (ivm meten mechanische ventilatie)

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bloem
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2018 6:06 pm    Onderwerp: Goede geluidsmeter (ivm meten mechanische ventilatie) Reageer met quote

Wat is anno 2018 een goede geluidsmeter?

Dit ivm het meten van de geluidsoverlast als gevolg van de collectieve mechanische ventilatie motoren die op het dak van mijn zolderappartement staan. (en een vergelijking te maken met huizen hier in het rijtje waar deze beter afgesteld staan; zodoende een woningbouw te overtuigen die moeilijk in beweging komt).
Naar boven
Bloem
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2018 6:16 pm    Onderwerp: Goede geluidsmeter (ivm meten mechanische ventilatie) Reageer met quote

Nb.: Het is een vrij laag constant gebroem, die op gezette tijden harder gaat. Alsof ik op een grote boot zit (/slaap...).
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2018 3:33 pm    Onderwerp: Re: Goede geluidsmeter (ivm meten mechanische ventilatie) Reageer met quote

Bloem schreef:
Wat is anno 2018 een goede geluidsmeter?


Een goede geluidsmeter is iemand met relevante kennis van zake, ervaring (en apparatuur) die voor je kan meten en de resultaten op een eenduidige en onderbouwde manier aan je kan rapporteren, zodat je er naar instanties toe ook écht iets mee kunt aanvangen.

Bij laagfrequent zul je al snel spectraal moeten/willen meten, daarvoor kun je niks met een meter van de Conrad of zo.

Informeer anders even bij een adviseur (zie het kaartje op de Geluidforum homepage) bij je in de buurt.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Bloem
Gast





BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2018 6:01 pm    Onderwerp: Goede geluidsmeter (ivm meten mechanische ventilatie) Reageer met quote

Hartelijk dank voor uw reactie!

Ik begrijp zeker dat een deskundige veel meer te bieden heeft dan wat ik zelf met een geluidsmeter in kaart kan brengen. Ik zou ook het liefste een deskundig rapport laten opstellen. Echter, ik kom rond van het sociaal minimum, dus dit zou mij wel voor een ander probleem stellen.

En ik denk dat het opmeten van het geluid in gesprek met de woningbouw zeker kan helpen en zeker de moeite waard is om (eerst) te proberen.

Dus als iemand een tip heeft voor een goede geluidsmeter (klasse 2?), dan zou ik daar nog steeds mee geholpen zijn!

Alvast dank voor een eventuele reactie.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2018 11:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kun je niet via een lokale marktplaats- of berichten-website kijken of je er ergens een mag lenen? Al geïnformeerd of de woningbouwvereniging of gemeente of politie een meter (te leen) heeft?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.