Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Overlast verkeer/banden door erker

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
OlafP



Sinds: 5-7-2020
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Ma Jul 06, 2020 9:22 am    Onderwerp: Overlast verkeer/banden door erker Reageer met quote

Onlangs zijn wij verhuisd naar een woning aan een drukke doorgaande weg.

Nu wisten wij uiteraard dat we hier wat van mee zouden krijgen echter ervaren wij vooral hinder van een hoog (zingend) geluid wat door bandcontact lijkt te worden veroorzaakt.
Met name bij een nat wegdek is dit erg nadrukkelijk aanwezig.

Als ik in de woonkamer sta komt dit vooral voort uit de erker, bij het raam naast de erker hoor ik het namelijk niet en ook in de keuken of tuin is deze hoge toon niet aanwezig.

De erker is in 2007 gebouwd in jaren 30 stijl met houten kozijnen en lijstwerk.
Glas is standaard HR++. Dak is plat met, wat ik kan zien, bitumen bekleding en een metalen rand/lijst rondom (zink?).
Het plafond binnen is gipsplaat met ingebouwde halogeen spotjes (en onlangs gestuct tegelijk met de rest van de benedenverdieping).

Als ik de spotjes verwijder voel ik een flinke tocht over het plafond gaan wat mijn vermoeden bevestigd dat het geluid ongehinderd doorgelaten wordt.

Nu zit ik te denken om alle kieren en naden buiten af te sluiten met kit oid.
Het plafond zou dan denk ik ook voorzien moeten worden van isolatie als bijv. cellulose vlokken.
Hier ben ik echter wat huiverig voor ivm mogelijke vochtproblemen.

Wat ik met nu afvraag is;
- kan zo'n 'zingend' geluid idd door de vorm en naden/kieren in de erker veroorzaakt worden?
- zou het afdoende zijn om kieren en naden aan de buitenkant af te sluiten?




Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Jul 06, 2020 11:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Wat ik met nu afvraag is;
- kan zo'n 'zingend' geluid idd door de vorm en naden/kieren in de erker veroorzaakt worden?
- zou het afdoende zijn om kieren en naden aan de buitenkant af te sluiten?


Geluid van de doorgaande weg wordt niet veroorzaakt door de kieren Wink , hoogstens vormen de kieren lekken. Je moet je wel afvragen of de kieren wel echt open zijn naar de binnenzijde. Het lijken nu kieren in op een onderliggende constructie aangebrachte (Keralit / Trespa) plaatdelen, maar ik kan me vergissen.

Als het een hoogfrequent ruisend geluid betreft zouden de dichtingen inderdaad voor de hand liggende lekken zijn.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
OlafP



Sinds: 5-7-2020
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Ma Jul 06, 2020 12:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

Geluid van de doorgaande weg wordt niet veroorzaakt door de kieren Wink , hoogstens vormen de kieren lekken.

Laughing dat bedoelde ik idd

Quote:
Je moet je wel afvragen of de kieren wel echt open zijn naar de binnenzijde. Het lijken nu kieren in op een onderliggende constructie aangebrachte (Keralit / Trespa) plaatdelen, maar ik kan me vergissen.

Als het een hoogfrequent ruisend geluid betreft zouden de dichtingen inderdaad voor de hand liggende lekken zijn.


Dan ga ik daar eerst beginnen met vullen/afsluiten.

Bedankt voor de snelle reactie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.