Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsisolerende wand

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
slopske
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Mrt 22, 2017 4:31 pm    Onderwerp: geluidsisolerende wand Reageer met quote

Hallo allemaal.

ik zit al even na te denken hoe ik het beste een geluidsisolerende wand kan maken ivm met geluidsoverlast van de buren nu vraag ik me af hoe ik dit constructief het beste aan kan pakken en welke materialen ik het best kan gebruiken. ik zou met metal stud kunnen gebruiken me vilt tussen het plafond en de vloer en daar tussen steenwol en dan dubbel af gipsen voor massa. ik weet alleen niet of dit genoeg isolerende werking heeft. of ik zat aan een houten constructie te denken met daar tussen U140 Polypress 200x100x4 cm en dan dicht zetten met osb 18mm platen en daar gips op zodat ik ook overal altijd wat aan d muur kan bevestigen.

heeft iemand hier enige wijsheden voor mij over?

mvg,

Rob
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Do Mrt 23, 2017 11:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je weet al zeker dat zo'n wand ook echt gaat geluidreducereren zoals je wilt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
splopske
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2017 12:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Je weet al zeker dat zo'n wand ook echt gaat geluidreducereren zoals je wilt?


dat durf ik zo niet te zeggen het betreft een enkele muur van holle betonnen blokken tussen ons en de buren zonder lucht spouw. als ze nu hard praten kun je ze verstaan. is jaren 60 woning.
Naar boven
Gast
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Mrt 26, 2017 1:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

splopske schreef:
bert stoltenborg schreef:
Je weet al zeker dat zo'n wand ook echt gaat geluidreducereren zoals je wilt?


dat durf ik zo niet te zeggen het betreft een enkele muur van holle betonnen blokken tussen ons en de buren zonder lucht spouw. als ze nu hard praten kun je ze verstaan. is jaren 60 woning.


In zulke woningen lopen de vloeren ook nog eens door, waardoor je niet veel profijt van een voorzetwand zult hebben. Het directe geluid vanuit de muur wordt wel minder, maar je blijft last houden van flankerend geluid via de doorgekoppelde vloeren. Om afdoende geluidsisolatie te verkrijgen, zou je alle wanden, de vloer en het plafond van de woon- of slaapkamer moeten voorzien van geluidsisolatie. Je hebt dan een doos-in-doos constructie.

Gaf de gehorigheid van flats en rijtjeshuizen in de jaren '60 en '70 veel minder problemen dan nu, omdat mensen veel meer rekening met elkaar hielden dan tegenwoordig?
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Vr Mrt 31, 2017 3:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Ik woon sinds een paar maanden in een huis dat op dezelfde wijze is gebouwd. De muren met onze buren zijn opgetrokken met een enkelvoudige, geperforeerde steen zonder spouw. Ik zou dan ook iets willen doen ivm. het geluid komende van de buren. Is het mogelijk om je werkwijze en eventuele resultaten te delen?

Mvg, Rudy.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.