Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsoverlast door verwarmingsbuizen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
brigit
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jan 06, 2016 12:34 am    Onderwerp: geluidsoverlast door verwarmingsbuizen Reageer met quote

Hallo bezoekers van geluidsforum.nl,


Sinds kort woon ik op kamers. vanaf het begin dat ik er woon, heb ik last van het geluid dat mijn verwarmingsbuizen maken. Ik heb tot nu toe nog nooit de verwarming aangezet. Het is geen tikkend geluid en ook geen geluid van stromend water, maar ik hoor constant een licht zoemend geluid. Nu zit ik tussen twee kamers in en de buizen lopen ook door deze kamers heen.

Ik vraag mij af hoe dit vervelende geluid ontstaat, ondanks dat ik de verwarming niet gebruik?


Alvast hartstikke bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes,
Brigit
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Jan 06, 2016 1:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Waarschijnlijk overdracht van trillingen van de CV-pomp of andere onderdelen van de ketel (die mogelijk ook het warm water verzorgd) naar de leidingen.

Je zou de leidingen kunnen inpakken met http://www.easy-akoestiek.nl/easymass-leidingisolatie.html of http://shop.merford.com/merfisol-leidingisolatieplaat of omtimmeren (met mineraalwol ertussen) om het geluid te minimaliseren.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.