Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Overlast van drukke weg

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
roelof
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mrt 04, 2010 7:30 pm    Onderwerp: Overlast van drukke weg Reageer met quote

Hallo,

Ik ben net verhuist naar een nieuw appartement. Ik ben er erg blij mee en wil er in ieder geval 5 jaar blijven. het enige nadeel is dat het naast een drukke weg ligt dus dat ik constant geluid van het verkeer hoor.
Wat kan ik doen om dit op te lossen?
Zijn geluidwerende ramen duur?
Maakt het uit dat er nog geen gordijnen en meubels staan?
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Do Mrt 04, 2010 7:42 pm    Onderwerp: Re: Overlast van drukke weg Reageer met quote

roelof schreef:
Wat kan ik doen om dit op te lossen?
Beter geluidwerend glas plaatsen. Of voorzetramen. Als je glas vervangt moet dit kloppen met het gewicht, dikte en massa dat de huidige raamconstructie op voorzien is. Waarschijnlijk moeten de glaslatten aangepast worden.
En alles afhankelijk van hoeveel geluid er nu is, en hoeveel geluid jij finaal wenst of acceptabel vindt.

roelof schreef:
Zijn geluidwerende ramen duur?
Wat is duur (dat is een filosofische discussie)? Neem contact op met een glazenmaker of een glasleverancier. Prijzen zijn gerelateerd aan het type van ruit, moeilijkheid van plaatsing, bijkomende werkzaamheden, hoeveelheid, enz.

roelof schreef:
Maakt het uit dat er nog geen gordijnen en meubels staan?
Ja .... en afhankelijk van je inrichting (modern en koel, of klassiek met veel stoffen of absorberende dingen).
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Louise de Jager
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Feb 23, 2011 12:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb hier wat handige tips gezien: http://www.artikeltjes.com/artikeltjes/502/1/Kamers-geluidsdicht-maken/Page1.html
Hoop dat het helpt!

Gr, Louise
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Feb 23, 2011 11:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Louise de Jager schreef:
Ik heb hier wat handige tips gezien: http://www.artikeltjes.com/artikeltjes/502/1/Kamers-geluidsdicht-maken/Page1.html
Hoop dat het helpt!

Gr, Louise


Ik denk niet dat het helpt. Het is een waardeloos artikel vanwege de vele fouten die erin staan.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Feb 23, 2011 2:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Louise de Jager schreef:
Ik heb hier wat handige tips gezien: http://www.artikeltjes.com/artikeltjes/502/1/Kamers-geluidsdicht-maken/Page1.html
Hoop dat het helpt!

Gr, Louise
Ik denk niet dat het helpt. Het is een waardeloos artikel vanwege de vele fouten die erin staan.

Ongelofelijk niet?

Dat artikel is geschreven door iemand die geen idee heeft over wat hij of zij aan het schrijven is.
Dat artikel heeft maar één waarde, in zover je dat waarde kan noemen: "Bladvulling".

Die heeft iets geschreven over iets dat hij zich vaag herinnert van een kappersbezoek een jaar voorheen, waar iemand de ervaringen vertelde die via de nonkel, van de tante van de zoon, die ook niet wist waarover hij bezig was, indirect in het kapperssalon besproken werden.

Louise,

Dit is geen verwijt aan jou. Jij wou gewoon helpen, wat best te waarderen is.
Het wijst wel naar de potentiële schadelijkheid van het net, waar iedereen kan schrijven wat hij/zij wil, of hij/zij nu expert is ter zake of volslagen leek.
Het zijn juist leken die naar antwoorden zoeken. Zo'n auteur van zo'n artikel is schadelijk voor anderen, juist omdat hij zich voordoet als kenner.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Muur-doch



Sinds: 22-1-2011
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Do Mrt 03, 2011 5:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Roelof,
voor welke optie heb je nu ondertussen gekozen en wat is het resultaat?

en ivm het artikel, de commentaar onderaan het artikel is anders ook wel grappig: "ik ben een 11 jarig meisje en ..." Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.