Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluids overlast 2 kapper

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jan1412
Gast





BerichtGeplaatst: Di Dec 28, 2010 9:08 pm    Onderwerp: geluids overlast 2 kapper Reageer met quote

wij wonen sinds 3 maanden in onze nieuwe woning in overleg met de architect zijn onze scheidings wanden van masieven blokken van 30 en de verdiepings vloer is doorgestort nu hebben wij van de buren best veel contact geluid hun horen ons niet.

tegen ons is gezecht door de architect dat dit net zo goed is als een ankerloze spouw nu is mijn vraag mag dit wel zo bouwen voldoet dit aan de eissen .
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Dec 28, 2010 11:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

1. Wat voor type blokken van 30 cm dik? Beton? Gips? Hoe zijn de blokken verbonden?

2. Verdiepingsvloer is neem ik aan opgebouwd met betonnen vloerplaten? Zijn de platen wel onderbroken op de woningscheiding? Is de dekvloer dan eerst doorgestort om er vervolgens de woningscheidende wand uit 30 cm blokken op te bouwen?

3. Wat is de reden geweest om voor één massieve wand te gaan i.p.v. ankerloze spouw? Wie heeft het geopperd en waarom?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
jan1412
Gast





BerichtGeplaatst: Di Dec 28, 2010 11:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
1. Wat voor type blokken van 30 cm dik? Beton? Gips? Hoe zijn de blokken verbonden?

2. Verdiepingsvloer is neem ik aan opgebouwd met betonnen vloerplaten? Zijn de platen wel onderbroken op de woningscheiding? Is de dekvloer dan eerst doorgestort om er vervolgens de woningscheidende wand uit 30 cm blokken op te bouwen?

3. Wat is de reden geweest om voor één massieve wand te gaan i.p.v. ankerloze spouw? Wie heeft het geopperd en waarom?


1. silka lijm elementen

2. de verdiepings vloeren zijn breekplaten en deze zijn in 2 delen gelegd maar daarna doorgestort
om daarna de blokken erop te zetten.

3. dit is toen door de bouwkundig tekenaar zo getekend en ik heb toen van hem als argument gehad
dat dit even goed is tegenwoordig als ankerloze spouw.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Dec 28, 2010 11:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het komt vaker voor: Zoek even naar het juiste onderwerp in deze link (Vereniging Eigen Huis). Direct(er) linken gaat helaas niet.

Nog een onderwerp elders...

Je kunt ook eens contact opnemen met Silka en het daar navragen.

Volledig ontkoppeld (vloeren en wanden en wat mij betreft ook dakplaten) heeft voor wat betreft contactgeluid altijd de voorkeur boven een enkelvoudige constructie.

Of aan het Bouwbesluit wordt voldaan is enkel door middel van (dure) metingen te controleren. Ben je lid van Vereniging Eigen Huis? Dan zou ik daar ook eens aankloppen als ik jou was!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
jan1412
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2010 12:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nee helaas ben ik geen lid hiervan maar zoals het erop lijkt op de ander sites zou het dus wel moeten voldoen of begrijp ik dat verkeerd.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2010 10:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

jan1412 schreef:
Nee helaas ben ik geen lid hiervan maar zoals het erop lijkt op de ander sites zou het dus wel moeten voldoen of begrijp ik dat verkeerd.


Op basis van het feit dat het inderdaad vaker wordt toegepast en dat fabrikanten het als toepassing omschrijven neem ik aan dat het theoretisch moet kunnen voldoen MITS op de juiste wijze gebouwd. Dit laatste kan het probleem zijn en is dus moeilijk zonder metingen vast te stellen.

Ten aanzien van de normen, ook voor wat betreft het laten doorlopen van de vloeren, zou u eens bij een onafhankelijk bouwkundige kunnen informeren.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2010 12:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon voor de volledigheid een link naar Silka blokken:

http://www.xella.be/html/bel/be/5681.php

Algemeen: (nog niet nagekeken):
http://www.habitos.be/rubriek.asp?rubriek=GELISOL
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
jan141282
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2010 1:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo beide bedankt voor jullie reactie mocht ik dit verder uit gaan pluizen valt hier een oplossing uit te halen?

of komt het erop neer dat ik maar beter kan verhuizen Crying or Very sad ?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2010 4:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

jan141282 schreef:
Hallo beide bedankt voor jullie reactie mocht ik dit verder uit gaan pluizen valt hier een oplossing uit te halen?

of komt het erop neer dat ik maar beter kan verhuizen Crying or Very sad ?


Tja, eerlijke vraag, eerlijk antwoord... Als de buren geen last van jou hebben maar omgekeerd wel, ligt het dan misschien mede aan de vloerafwerking (en mogelijk vast aanliggen tegen de woningscheidende wand) daar? In het geval dat het een bouwfout betreft is het een kostbaar en langdurig proces om te kopen tot een bevredigende aanpassing. Als blijkt dat e.e.a. wel aan de eisen voldoet heb je geen grond tot klacht, maar nog wel hinder.

Weet je wel zeker dat je enkel contactgeluid-overlast ervaart? Wat hoor je zoal van de buren? Weten zij van je hinder?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.