Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Een echte mannen kamer!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
London



Sinds: 2-5-2013
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Ma Jul 08, 2013 10:33 am    Onderwerp: Een echte mannen kamer! Reageer met quote

Hallo allemaal,

Wij (mijn vriendin en ik) hebben sinds kort een nieuw huis gekocht! Nu hebben we hier een garage aan het huis deze wil ik echter om bouwen tot een echte mannen kamer! Laughing Dit betekend dat ik hier een mooie tv wil hebben van een redelijk doorsneden en al mij hi-fi/game aparatuur in kwijt wil. Het belangrijkste van dit is dat ik graag een mooi bioscoop geluid wil hebben. Dat betekend dat ik het nodige geluid zal hebben wat ik wel leuk vind maar de nieuwe buren natuurlijk niet. Daarom wil ik mijn kamer goed issoleren. Nu heb ik al gekeken op dit forum en op internet en ik denk dat ik van dat geluids foam aan de muren ga doen en de deuren er mee ga beplakken. Ik heb echter aan een kant een soort van gibs wand. Deze is dus niet echt geluids dempend vanzichzelf, nu vroeg ik me af of het opplakken van foam dan wel zoldoende is of zou ik hier beter nog wat aan kunnen doen? Extra wandje oid? En vraag 2 als ik alles hiermee afplak en de deuren ed ook komt er dan nog wel voldoende zuurstof in de ruimte? Alvast dank voor jullie tips.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Jul 08, 2013 2:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Deze uitleg is onduidelijk.

Wel verwar jij geluidsisolatie met geluidsabsorptie. Dat foam dient NIET om te isoleren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma Jul 08, 2013 4:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.homerecording.be/gids/akoestiek

Als je deze artikelen over akoestiek en isolatie leest snap je misschien een beetje wat je eigenlijk wilt vragen
Succes! Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
London



Sinds: 2-5-2013
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Wo Jul 10, 2013 3:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Eric en Bert bedankt voor jullie reacties. Ik ga de artikelen sowieso even doornemen mocht in nog vragen hebben kom ik er op terug..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
London



Sinds: 2-5-2013
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Vr Jul 12, 2013 2:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ok ik heb het allemaal zitten doornemen, weet niet of ik het allemaal begrijp maar heb in iedergeval al wat meer er van begrepen. Maar het gaat er mij eigenlijk gewoon om dat het geluid van in de ruimte niet buiten de ruimte komt. Nu heb ik hier dus dat foam voor in gedachte (niet ter isolatie maar dan voor demping). Echter wordt de ruimte hier al snel toch een stuk kleiner door. Dus wil ik aan een kant een kast over de hele wand plaatsen waar ik de tv in ga zetten en de andere apparatuur. Ik heb hier een kast voor op het oog met een achterwand van 8mm, hier kun je zien wat ik bedoel. Maar nu de vraag of dit er voor zorgt dat er veel geluid gedempt/geisolleerd wordt? of moet ik hier achter toch ook met foam gaan werken? alvast dank voor jullie verdere tips.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Jul 12, 2013 2:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is die garage gekoppeld aan de buren? Gekoppelde woning?
Welke ruimtes grenzen hieraan bij deze buren?
Heeft die garage een garagepoort (akoestisch zwak punt)? Ramen? Verluchtingsopeningen? Welk dak? Enz, enz ...........
In hoever speelt flanking een rol?

Die foam zorgt voor demping maar kan de isolatie zelfs slechter maken omdat je meer hoog dan laag absorbeert en jij het niveau van je installatie aanpast aan de akoestiek van je ruimte.

Je zit nog steeds fout te redeneren.
Isoleren doe je met gipskarton voorzetwanden met minerale wol in de spouw.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
London



Sinds: 2-5-2013
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Vr Jul 12, 2013 4:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ok ik zal de algemene situatie wat meer in detail uitleggen. Het gaat om een ruimte van ongeveer 4m bij 4m. Ik heb hieronder ook een schets gemaakt. Aan de kant waar de garage is is er een gips wand. aan de muur zonder raam die aan de buitenlucht grenst wil ik dan een tv kast doen en het raam wil ik dicht maken door de hele wand te voorzien van gipspalten met hier achter glasvezelwol en dan foam er op plakken. de deuren wil ik ook voorzien met het foam en de overige wanden ook. Dat is zoals nu het plan is... hier de schets:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Bart Hoogeboom



Sinds: 15-3-2012
Berichten: 111
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Vr Jul 12, 2013 7:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat heeft u toch met het foam? Heeft u er een stapel van liggen?

Er is reeds vermeld dat het foam niets helpt tegen geluidswering. Ook als alle wanden vol plakt ziet het niet alleen vreselijk uit maar zo gaat het ook klinken. Dof en waarbij veel effecten van het geluid verloren gaat.
_________________
| www.bigtreeacoustics.nl | Big Tree Acoustics, we make quality sound better.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.