Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsoverlast buurman, zijn hobby klussen aan auto's etc

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Poisje
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2010 10:03 am    Onderwerp: geluidsoverlast buurman, zijn hobby klussen aan auto's etc Reageer met quote

hallo,

ik ben op zoek naar info over wat wettelijk wel en niet mag ivm geluidsoverlast buren.
Onze buurman, houd van klussen...toen hij er net kwam wonen hadden wij hier nog wel begrip voor maar inmiddels drie jaar later blijkt dat hij niet alleen voor thuis klust maar ook aan zijn diverse auto's. En andere voor ons onduidelijke dingen.

En nu met het mooie weer wil je wel je deuren en ramen open hebben om te genieten. Maar dit kan niet.
Het begint echter hier echter ernstig de spuigaten uit te lopen want het lijkt wel of wij inmiddels naast een in opbouw zijnde woning of flat wonen
uren en uren achter elkaar slijpende metaal geluiden. Of het nu weekend of doordeweeks is..het blijft gaan.
zelfs nu met deuren en ramen dicht en hier de radio aan hoor ik dat slijpgeluid overal bovenuit.

tenenkrommend....

zijn hier wettelijke bepalingen voor ? naast het feit dat ik de man er op aan kan spreken wil ik graag weten waar ik rechtens over mag klagen.

en dit kan ik niet terugvinden.
als iemad mij hiermee kan helpen...graag !

met vriendelijke groet

Poisje
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2010 12:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit al gelezen?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Peter J.



Sinds: 3-3-2009
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Do Mei 27, 2010 2:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als er regelmatig aan auto's van andere wordt geklust kan de vraag worden gesteld of hier niet sprake is van activiteiten die in omvangs als bedrijfsmatig zijn. In dit geval is sprake van een inrichting in het kader van de Wet milieubeheer en is de milieuwetgeving (activiteitenbesluit) van toepassing. In het Besluit zijn geluidvoorschriften opgenomen.

Dus bij de gemeente verzoek tot handhaving (milieu en bestemmingsplan indienen: http://www.infomil.nl/onderwerpen/integrale/wet-milieubeheer/het-begrip/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.