Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Hinder van laagfrequent geluid

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Anja
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jan 01, 2007 6:51 pm    Onderwerp: Hinder van laagfrequent geluid Reageer met quote

Sinds enkele weken heb ik last van een zeer ergerlijk gebrom in mijn huis. Het blijkt dit veroorzaakt wordt door laag frequent geluid, waarschijnlijk veroorzaakt door industriegebied in de buurt. Maar natuurlijk niet te traceren.
Mijn vraag is of iemand weet of mijn huis, of één kamer, tegen dit geluid te isoleren is. Het geluid dringt n.l. overal door, en slapen is niet echt goed mogelijk meer.


Anja
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Jan 01, 2007 8:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zie onderstaande linkjes (maar vraag vooral ook door). Het isoleren van een kamer voor laagfrequent geluid is (vaak) een kostbare aangelegenheid. Het loont de moeite éérst de oorzaak van het geluid (door een adviseur) trachten te laten bepalen.

Je moet er toch niet aan denken dat je dagen (ver)bouwt om er vervolgens achter te komen dat het bijvoorbeeld het geluid van een kapotte ventilator van een naburige fabriek of (erger nog) het geluid van een kapotte ventilator van de eigen centrale afzuiging in huis betreft Shocked...

Link 1

Link 2

Link 3
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
loek
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jul 27, 2009 12:12 pm    Onderwerp: laagfrequent geluidsoverlast door een grote spoorbrug Reageer met quote

De Calandbrug is een brug die na een grote renovatie grote overlast geeft in de laagfrequent band. Vanwege deze overlast moeten ca. 565 woningen geisoleerd gaan worden. Maar, houdt de isolatie op bij de bovenverdieping, of moet hier gedacht worden aan een totale isolatie van de huizen? Via de officiele kanalen kun je lezen, dat Prorail alleen boven de 3.5 meter isoleert. Maar in de benedenwoningen heerst net als de rest van de huizen ook datzelfde geluid.

Hoe is dat aan te pakken?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.