Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Welke stappen kun je ondernemen bij laagfrequentgeluid?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nienke
Gast





BerichtGeplaatst: Za Jul 11, 2009 9:33 pm    Onderwerp: Welke stappen kun je ondernemen bij laagfrequentgeluid? Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik heb even op het forum rondgekeken en kan zo snel geen informatie vinden. Ik heb last van een ventilatiesysteem op het dak, deze werkt voor 6 woningen. Hij bromt 24 uur per dag en geeft het geluid alsof er een vrachtwagen stationair staat te draaien in de straat. Een heel diep indringend laag stotend geluid... en een wat hogere continue zoem.
Ik heb de woningbouw er al eens naar laten kijken, maar de mannen die de systemen onderhouden zijn niet altijd even begripvol en vriendelijk, en ik heb nog geen resultaat geboekt. De laatste keer kreeg ik te horen "dat is normaal voor zo'n systeem" terwijl een andere man weer zei dat het eigenlijk niet door de beugel kan. Maar uiteindelijk lost het niets op en ik wilde graag vragen welke stappen ik kan ondernemen?

Door wie kan ik een meting laten doen voor laagfrequent geluid en zijn hier kosten aan verbonden...
Informatie zeer welkom, je zou me ontzettend mee kunnen helpen..

groetjes
Nienke
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Jul 12, 2009 8:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nogmaals naar de woningbouw én naar de gemeente. Zij moeten je klacht serieus behandelen en eventueel meten (de gemeente dan). Waarom zelf kosten maken voor het meten (denk al snel aan zo'n 600 euro excl. BTW) als je niet de veroorzaker bent van het geluid.

Het valt me op dat veel mensen wanneer ze klachten hebben en met instanties niet verder komen, willen gaan meten. Je maakt dan kosten en bent feitelijk geen stap verder. Als de tegenpartij dwars blijft liggen (niets doen / meetresultaten in twijfel trekken) gebeurt er nog steeds niets.

Ik raad klagers vrijwel altijd aan niet zelf te laten meten. Je moet de verantwoordelijkheden daar laten waar ze liggen Wink

Succes!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Nienke
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jul 12, 2009 2:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hartelijk dank voor de tip. Ik wacht nog even een bezoek af van de monteurs als die het niet kunnen verhelpen gaat er een brief naar de woningbouw en naar de gemeente...en dan maar zien wat het oplevert..

dank
Nienke
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.