Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

brommend geluid in huis , ook als hoofdschakelaar uit is.
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dommelson



Sinds: 11-6-2008
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Vr Jun 27, 2008 4:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dommelson schreef:
dommelson schreef:
BERT schreef:
Mijn tinnitus-opmerking was bedoeld als mogelijkheid, niet om aan te geven dat je waarschijnlijk je oren kaopt hebt. Very Happy

Laughing weet ik toch, alle tips zijn van harte welkom, en worden overwogen..
maar gelukkig is dat het niet je zou hier maar mee moeten leven.
vreselijk.
ik heb vannacht goed geslapen, wel sloeg de schrik me om het hart daar ik om 2130uur de brom weer hoorde, gelukkig was dit mijn koelkast Rolling Eyes
verder de normale geluiden gehoort, maar geen akelige tastbare brom
wel wil ik vannacht nogmaals afwachten om toch zeker te zijn dat het echt verholpen is.
dat snapt u zeker wel he, na al die keren te vroeg gejuicht te hebben kan een nachtje er nog wel vanaf..,
pfff maar laten we in godsnaam hopen dat het verholpen is.
ik krijg weer zin in het leven dan... Wink
ik houd u op de hoogte
groet sonja

ps mijn buurman denkt echt dat dit niet de bron kan zijn, maar zal toch een tijdsschakelaar plaatsen zodat de pomp van 8 uur s;ochtends tot 8uur s;avonds aan staat,
wie kan mij vertellen of dit wel mogelijk is,dat de pomp wel deze geluiden veroorzaakt.????
eigenlijk zou ik ook willen dat hij de pomp van de grond afhaalt.!!!!


helaas daar ben ik weer, het is de pomp niet van de overbuurman.
ik ben inmiddels radeloos zoals u nu wel kunt begrijpen..
ik ben er nu wel achter dat hetgeen dat de overlast veroorzaakt zo rond 2130uur aanspringt om vervolgens niet meer uitgaat tot de volgende morgen, ik sta op om 0600 en dan is het er nog steeds.
wellicht dat ik de slimme meter toch maar de schuld ga geven, die verandert om 2100 uur in avond en nacht stroom. maar goed ik heb aan beide kanten de stroom eraf gehaald...hoe is het mogelijk he ...wie heeft er nog advies voor een afgebrokkelde dame in nood????ps de riool werkzaamheden duren nog tot 4 juli dit duurt dus langer dan verwacht.



pfff
moedeloos ben ik doorgegaan met de zoektocht naar de bron, maar tot op heden nog geen resultaten geboekt..
monteur is langsgeweest en heeft allerlei dingen uitgehaald met de meter.. tot op heden nog een geluk. Crying or Very sad
enfin, wellicht is dit probleem niet te verhelpen.
en is verhuizen de enigste optie..
we zien wel weer, of heeft iemand nog een tip???


mocht ik vanacht nog het geluid horen dan morgen alle nieuwe meters eruit en de oude er weer in.. Shocked
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Sep 29, 2008 6:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nog een linkje over mysterieuze laagfrequente geluiden: Klik hier!

En deel twee van dezelfde auteur over dit onderwerp!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Riche
Gebruiker


Sinds: 1-4-2007
Berichten: 15

BerichtGeplaatst: Zo Okt 12, 2008 8:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Dommelson,

Hoe is dit afgelopen, heb je nog wat kunnen vinden of ben je uit eindelijk verhuisd ?

De brom in mijn huis is helaas nog steeds hoorbaar.

Groet Riche
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Riche
Gebruiker


Sinds: 1-4-2007
Berichten: 15

BerichtGeplaatst: Zo Okt 12, 2008 10:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Via de link van geluidsforum (bedankt !!! Wink) kwam ik op de site van http://www.brummt.de/.

Daar is een stukje software om bromtonen te simuleren.

Waar het bij mij het meeste op lijkt is de 60hz toon.

Je kunt zelfs het pulseren simuleren. Die heb ik op 30 seconden gezet.

De brom is alleen wat elektronisch, mijn brom klinkt ook als een verbrandingsmotor. Er zit ook een wat hoge fluittoon op de achtergrond, die hoor ik niet in huis, het is alleen een lage brom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
dommelson



Sinds: 11-6-2008
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Do Nov 13, 2008 8:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Het geluid is al een tijdje weg......... Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
gelukkig en ik hoop ook dat het nooooooiiiiit meer terug komt,
wel ervaar ik nog dat ik door maanden niet of onvoldoende slapen ik nog niet lichamelijk helemaal top ben. ik merk dat ik nog nerveus word van auto's die langsrijden met hele harde dreun muziek. ik woon aan een drukke weg en ervaar dat nog als een brommend geluid.
maar ik mag niet klagen. mocht het terug komen dan weet ik niet meer wat ik moet doen, dus ik denk positief het komt niet meer terug.
groeten van mij en heel veel succes met jouw brom ben wel benieuwd wat de oorzaak bij jou is dan.ik ga nog even op de site kijken die jij hebt meegegeven om te horen of mijn geluid er bijstaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Nov 14, 2008 9:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Had het nu iets te maken met die pompen bij de rioleringswerkzaamheden denk je?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Frank
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Feb 11, 2009 8:17 pm    Onderwerp: laagfrequente Bromtoon Reageer met quote

Ik herken de berichten hierboven maar al te goed! Ik hoor al verschillende jaren een laag frequente pulserende bromtoon. Eerst dacht ik dat het de dsm zou zijn die hier een kilometer of 8 vanaf ligt, maar ik hoorde het ook op mijn vakantie in oostenrijk, finland (lapland) en duitsland! Ik slaap momenteel met oordopjes in en dat wil nog wel helpen. Zou ik dat niet doen dan was ik al doorgedraaid, want ik word er hartstikke gek van. Hopelijk komt er eens iemand die me kan verklaren wat het is. Een helderziende vertelde me dat het aardgeluiden zouden zijn, maar wat precies zijn is mij niet duidelijk. Hij had het over de bodemplaten die in beweging zouden zijn? Ik geloof dat niet helemaal , want het is dan weer een constante toon en dan weer een pulserende toon. Mijn vrouw hoort de geluiden inmiddels ook, maar zij moet zich er op consentreren. m.a.w. zij heeft er geen last van.
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Di Feb 17, 2009 1:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij horen ook al zo'n anderhalf jaar een on herkenbaar en irritant geluid in huis.

Ik heb het zo lang mogelijk voor me gehouden omdat ik dacht dat het
aan mijn oren of hoofd zou liggen tot dat mijn broer in eens zelf er mee
kwam dat hij gek werd van een geluid s'nachts.

Het is een enorm vervelend monotoom geluid dat begind als een lage herhalende fluit toon en veranderd in een mengelmoes van vreemde geluiden en soms zelfs onherkenbare stemmen.

Uiteraard zijn we op onderzoek uitgegaan maar tot op heden hebben
we geen succes gehad.
Wel heb ik mij laten vertellen dat zogenaamde aard stralen een oorzaak kunnen hebben op je hersenen zodat je bepaalde frequenties op pikt die normaal on hoorbaar zijn.

Ik woon met mijn vader en mijn broer en alleen mijn vader hoort het niet.
Als ik zeker wist wat het was kon ik weer slapen, het is de onzeker heid van waar het geluid van daan komt wat je gek maakt.

Ik begrijp volkomen wat je door maakt, het is zo ver dat ik al aan zaken begin te denken waar ik niet in geloof.


Kevin
Naar boven
wil
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Feb 22, 2009 9:39 pm    Onderwerp: ook utrecht, winterswijk etc Reageer met quote

sinds een jaartje ook in utrecht, zie ook www.lunetten.nl waar mensen nu ook beginnen te klagen over die bromtoon.
verder hoor ik het sinds een maand ook in winterswijk.
mijn partner heeft er minder last van, die hoort het wel maar niet als lage maar als hogere toon.
het is beslist geen tinitus, dat heb ik ook maar dat zijn duidelijk IN het oor suisgeluiden.
het bromgeluid hoor ik buitenshuis harder dan binnenshuis.
maar word er 's nachts wel es kierewiet van.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma Feb 23, 2009 12:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Waar woon je in winterswijk?
Dat halve dorp ligt open vanwege bouwprojecten.
Misschien zijn ze ergens water aan het wegpompen ofzo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Do Jun 11, 2009 8:50 pm    Onderwerp: Re: ook utrecht, winterswijk etc Reageer met quote

wil schreef:
sinds een jaartje ook in utrecht, zie ook www.lunetten.nl waar mensen nu ook beginnen te klagen over die bromtoon.
verder hoor ik het sinds een maand ook in winterswijk.
mijn partner heeft er minder last van, die hoort het wel maar niet als lage maar als hogere toon.
het is beslist geen tinitus, dat heb ik ook maar dat zijn duidelijk IN het oor suisgeluiden.
het bromgeluid hoor ik buitenshuis harder dan binnenshuis.
maar word er 's nachts wel es kierewiet van.


Ik woon in Lunetten en heb a 2 maanden ONTZETTEND last van een bromtoon, echt niet te harden. Zijn er meer mensen in Utrecht Lunetten die hier last van hebben?
Naar boven
wil
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jun 28, 2009 8:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

@Gast: ja, zie lunetten.nl bij het archief, er zijn meer mensen in Lunetten die er last van hebben.
@Bert: doet er niet toe waar in Winterswijk, overal liggen wegen open, maar het bromgeluid komt niet daardoor.

Vorig weekend in Schoorl geweest, en jawel, ook daar.
Wel opvallend dat op elke plaats er lichte variaties zijn. Waar in Utrecht de toon wordt afgewisseld met een naasthogere, indringender toon, werd in Schoorl de toon afgewisseld met een veel hogere toon. Alsof iemand even op een knop drukte

Soms is het in Utrecht weg, soms 1 nacht, soms een week. Ik ga er daarom van uit dat het geen natuurlijk geluid is, maar door mensen opgewekt.
Naar boven
Gast Lunetten
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2009 10:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wil schreef:
@Gast: ja, zie lunetten.nl bij het archief, er zijn meer mensen in Lunetten die er last van hebben.
@Bert: doet er niet toe waar in Winterswijk, overal liggen wegen open, maar het bromgeluid komt niet daardoor.

Vorig weekend in Schoorl geweest, en jawel, ook daar.
Wel opvallend dat op elke plaats er lichte variaties zijn. Waar in Utrecht de toon wordt afgewisseld met een naasthogere, indringender toon, werd in Schoorl de toon afgewisseld met een veel hogere toon. Alsof iemand even op een knop drukte

Soms is het in Utrecht weg, soms 1 nacht, soms een week. Ik ga er daarom van uit dat het geen natuurlijk geluid is, maar door mensen opgewekt.


@wil:Bedankt voor je reactie. Helaas ik zie op lunetten.nl geen archief, heb de hele site al uitgeplozen. Heb jij een linkje?
Naar boven
Nienke
Gast





BerichtGeplaatst: Do Jul 09, 2009 4:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dat wil ik ook graag weten die link
ik woon ook in lunetten en ik heb last van het ventilatiesysteem op het dak niet normaal meer!!!

wil even kijken of daar meer last van hebben....

wat een verschrikking
Naar boven
Gast
Gast





BerichtGeplaatst: Do Jul 09, 2009 6:22 pm    Onderwerp: Ventilatiesysteem Reageer met quote

Nienke schreef:
dat wil ik ook graag weten die link
ik woon ook in lunetten en ik heb last van het ventilatiesysteem op het dak niet normaal meer!!!

wil even kijken of daar meer last van hebben....

wat een verschrikking


Ik heb ook ontzettend last van dat ventilatiesysteem (in lunetten). Ik ben wel eens het dak opgeklommen, wat blijkt? Je kunt ze gewoon uitzetten.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.