Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

aanleg aarden wal met veengrond mogelijk?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pakamta



Sinds: 10-1-2008
Berichten: 1
Woonplaats: Zuidlaren

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2008 12:30 am    Onderwerp: aanleg aarden wal met veengrond mogelijk? Reageer met quote

Geachte forumleden,

Wij zijn bezig met de aanleg van een geluidswal ( aarden wal )
langs de N34.
wij hebben al flink wat grond verzameld het meest gewone bosgrond (zand).
Wij kunnen nu een flinke partij veengrond krijgen uit de stad Gronigen.
Ik heb echter mijn twijfels of dit geschikt is.
Volgens mij gaat dit type grond namelijk flink inzakken. klopt dit? Question


Laatst aangepast door pakamta op Vr Jan 11, 2008 11:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2008 8:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Goedemorgen!

Ik denk dat je hiervoor niet zozeer een akoesticus maar beter een geo-technicus kunt vragen. Klik hier voor geotechnische adviesbureaus. Fugro (www.fugro-nederland.nl) zie ik er zo snel niet bij staan maar is ook een dergelijk bedrijf (die bruine vrachtauto's met personeelscabine en rupsbanden zie ik regelmatig rijden Wink)

Misschien een oplossing waarbij eerst damwanden worden geplaatst, waar de grond tussen komt?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Vr Jan 11, 2008 9:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Smile Zijn bij zo'n serieuze jobs, normaal geen verantwoordelijke ingenieurs betrokken die weten waar ze mee bezig zijn, en de nodige contacten hebben met andere diensten voor die zaken waarvoor ze extra expertise voor nodig hebben?

Mr. Green Stel dat er iemand hier zegt: "Doe maar jong, lijkt mij best goed." Zou je dat veilig vinden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Hans
Gast





BerichtGeplaatst: Di Apr 22, 2008 9:06 am    Onderwerp: geluidswal Zuidlaren Reageer met quote

Goeiemorgen,

Puur veen gaat inderdaad inklinken. Ik ken verder de hele situatie van het werk niet, maar een mogelijkheid zou kunnen zijn om een dunne veenlaag onderin de wal te verwerken. Door het gewicht van de bovenliggende grond zal de zetting op termijn minimaal zijn.
Heeft u vragen, moet u maar even een reactie geven.
Kunnen eventueel de wal voor u afwerken.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.