Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidreductie slaapkamer

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Peternijmegen
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 10:58 pm    Onderwerp: geluidreductie slaapkamer Reageer met quote

Beste mensen

we hebben een nieuwbouw woning en horen in de slaapkamer af en toe geluiden van de buren. dit lijkt contactgeluid, maar weet dit niet zeker. Je hoort licht gebonk van dingen die vallen of stofzuigen tegen de muur. Het geluid lijkt uit de wand te komen. Omdat ik erg licht slaap en wil uitslapen, wil ik graag de slaapkamer isoleren van extern geluid. Nu zit er een spouw tussen en ik wil geen triple leaf.

Qua db zal het best meevallen, maar ik wil eigenlijk niks horen Smile
Zit te denken aan 1 van de 2 dingen

voorzetwand plaatsen

of

kurk of geluidabsorberende materialen op de muur plakken/plaatsen

kunnen jullie advies geven?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2020 10:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij een bestaande spouwmuur is een extra voorzetwand toch júist de definitie van 'triple-leaf'?

Het verzwaren van de wand door direct erop massa aan te brengen zet geen zoden aan de dijk, bovendien is er ook nog flankerend geluid.

Ook het aanbrengen van absorptiemateriaal in de slaapkamer gaat het geluid niet doen verdwijnen.

Als je echt wakker wordt van geluid van de buren zou ik eens door een bouwkundige laten bekijken hoe e.e.a. (althans op tekening) aan elkaar zit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.