Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

schutting geluidsdicht maken

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
geedoubleyou
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Okt 31, 2018 12:37 pm    Onderwerp: schutting geluidsdicht maken Reageer met quote

Wij hebben een geluidsprobleem met de buren. We kunnen prima met elkaar opschieten maar kunnen in onze tuinen elkaar letterlijk verstaan en dat is niet prettig. Er staat nu een coniferenhaag tussen ons: die houdt niet veel geluid tegen. Bovendien is deze haag aan vervanging toe. Een kokowall afscheiding is erg duur en vind ik persoonlijk niet fraai.

Ik zit te denken aan een dubbele houten schutting: houten palen met aan weerszijden planken. Nu lees ik in dit forum dat houten planken ook geluid lekken. Mijn vraag is of het mogelijk en zinvol is om een isolator in de open ruimte tussen de palen aan te brengen? En zo ja, welke isolator? Ik denk dat glaswol of steenwol niet erg geschikt voor buiten is, of vergis ik me daarin?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Okt 31, 2018 12:48 pm    Onderwerp: Re: schutting geluidsdicht maken Reageer met quote

geedoubleyou schreef:
Ik denk dat glaswol of steenwol niet erg geschikt voor buiten is, of vergis ik me daarin?


Steen- of glaswol zijn geen isolatoren voor geluid (wel voor warmte). Het zijn in akoestisch opzicht absorberende materialen, die, in dubbelwandige constructies van gesloten materialen, spouwresonanties verminderen.

Een enkelvoudige, GESLOTEN EN KIERDICHTE, schutting met een homogene oppervlakte-massa van zo'n 15 tot 20 kg/m2 is in de praktijk het best haalbare, aangezien het geluid dat over de schutting gaat snel de beperkende factor is. Indien kierdicht en voldoende zwaar is de hoogte de meest maatgevende factor.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Wo Okt 31, 2018 2:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor deze snelle reactie! Advies is een ENKELVOUDIGE schutting. Is dat akoestisch gezien dan beter dan een dubbele? Overigens willen we tot een hoogte van 3 m gaan, hopelijk is de hoogte dan niet de beperkende factor.

Een dubbele schutting heeft het voordeel dat zowel de buren als wij onze eigen materialen en uitstraling kunnen kiezen.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Okt 31, 2018 3:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Een dubbele schutting heeft het voordeel dat zowel de buren als wij onze eigen materialen en uitstraling kunnen kiezen.


Dubbel kán, maar zal akoestisch niet veel extra opleveren ten opzichte van een enkelvoudige schutting van eenzelfde massa per m2...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2018 5:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry voor late reactie. Kan ik het antwoord als volgt vertalen: als ik een waarde wil halen van 20 kg/m2 dan kan ik dat ook realiseren met twee op afstand geplaatste planken van ieder 10 kg/m2?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2018 5:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Sorry voor late reactie. Kan ik het antwoord als volgt vertalen: als ik een waarde wil halen van 20 kg/m2 dan kan ik dat ook realiseren met twee op afstand geplaatste planken van ieder 10 kg/m2?


Ja, ik zie daar geen probleem in, mits beide kanten gesloten en kierdicht.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Za Nov 03, 2018 6:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de hulp! Fijn dat je zomaar advies aan een deskundige kan vragen. Prima forum!!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.