Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsisolatie voor muziekstudio op zolder

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Peveo
Gast





BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2017 9:01 pm    Onderwerp: Geluidsisolatie voor muziekstudio op zolder Reageer met quote

Zoekend naar info voor geluidsisolatie kwam ik hier terecht en vandaar mijn vraag. Ikke absoluut leek op gebied van geluid isolatie en weet niet hoe ea aan te pakken.
Ik heb op mijn zolder een kleine studio met wat buizen gitaar versterkers en deze dingen kunnen nogal hard. Ook als ik de versterkers niet hard heb staan is het geluid buiten mijn huis goed hoorbaar. Ik vermoed dat mijn zolderdak als een klankkast functioneert en de zaak nog een goed versterkt. De situatienis als volgt: ik heb afdek wanden geplaatst om van de zolder een kamer te maken en achter deze wanden zijn opbergruimtes voor allerlei spullen. Mijn gitaar versterkers staan tegen deze afdek wanden aan . Nu was mijn idee om zowel de afdek wanden als de schuinen wanden van mijn zolderkamer te voorziend van een geluidswerend materiaal om de zaak goed te dempen maar vraag me wel af of dit toereikend is of dat ik echt de gehele zolder moet aanpakken en achter de verticale afdek wanden moet isoleren, zeg maar het oorspronkelijke dak van de woning.
Ook weet ik niet wat ivoor materiaal hiervoor het beste geschikt is dus zijn adviezen meer dan welkom.
Kan iemand me een beetje op weg helpen hoe ik het beste de zolderkamer kan isoleren zodat ik toch mijn thuis studio kan blijven gebruiken zonder dat het geluid duidelijk buiten waarneembaar is?

Dank

Groeten, Peter
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 12:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.homerecording.be/gids/isolatie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.