Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsisolatie houten plafond

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Wo Apr 12, 2017 3:05 pm    Onderwerp: Geluidsisolatie houten plafond Reageer met quote

Wij hebben in Frankrijk het verlaagde plafond eruit gehaald om de mooie oude balken bloot te leggen. We willen graag gips tussen de balken doen en een isolatie materiaal wat zo dun mogelijk is (max 1,5 cm), maar wel vooral geluid van stemmen tegenhoud. Als het kan, ook niet al te duur. We hopen zelf dat een oplossing met bv. folie een oplossing zou kunnen zijn.

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties.

Alvast bedankt,
Irene
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Do Apr 13, 2017 10:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Ik had nog een toevoeging op mijn vraag. Is het evt. mogelijk ondervloerplaten of folie tussen de vloer en het plafond te plaatsen of werkt dit alleen als het daadwerkelijk als ondervloer wordt gebruikt? Ik kwam op internet ook 1 cm vlokkenschuim tegen als isolatie. Heeft iemand daar evaring mee? De oplossing hoeft niet helemaal geluidsdicht te zijn, maar voldoende zodat de kinderen boven de woonkamer rustig kunnen slapen, zonder last te hebben van ons. En als ze boven aan het spelen zijn, wij geen last hebben van hen.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet,
Irene
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Apr 13, 2017 10:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik neem aan dat je een planken vloer hebt? Hoe kierdicht is deze?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Do Apr 13, 2017 11:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een oude eiken vloer zonder groef dus helaas niet kieren dicht.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Apr 14, 2017 6:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Een oude eiken vloer zonder groef dus helaas niet kieren dicht.


In dat geval denk ik dat alleen het isoleren aan bovenzijde enige merkbare verbetering kan opleveren. Bestaande vloer van bovenaf verzwaren met buigslappe massa-platen en (daarmee gelijktijdig) kieren dichten, in combinatie een (liefst zachte, bijv. vloerbedekkking) afwerking. Een en ander zal nooit echt 'stil' worden voor wat betreft loopgeluiden, maar voor spraak kan een redelijke verbetering worden gerealiseerd.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Di Apr 18, 2017 12:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je reactie. Is er wellicht toch nog een oplossing voor het plafond te bedenken. Als we een nieuwe vloer moeten leggen dan is dat een kostbare oplossing. We zijn op zoek naar een redelijk betaalbare oplossing. Heeft er wellicht iemand ervaring met vlokkenschuim van 1 cm?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet,
Irene
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Apr 18, 2017 1:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Heeft er wellicht iemand ervaring met vlokkenschuim van 1 cm?


Hoe zou je dat willen toepassen?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Di Apr 18, 2017 1:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

We willen het tussen de balken afwerken met een gipsen plafond. Ik dacht dat de 1 cm geperste vlokkenschuim platen wellicht voldoende geluid zouden kunnen isoleren?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.