Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Afwerken gipsplaten behangen of stucen beter?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vanessa
Gast





BerichtGeplaatst: Di Aug 02, 2016 9:08 am    Onderwerp: Afwerken gipsplaten behangen of stucen beter? Reageer met quote

(voortzetting van dit onderwerp)

Voor de afwerking van de voorzetwand heb ik nog wat vragen:

Voor de geluidsisolatie is behangen beter of stucen? Bij stucen maak je weer een brug tussen vloer, plafond en wanden, dus het leek mij beter om te behangen. Maar misschien is een stuclaag wel weer beter vanwege dichtsmeren van mogelijke lekken? Ik weet het niet meer!!!

Soort kit:

Ik hoor vaak acrylaat kit of butyleenkit. Welke is het beste om te gebruiken en ook nog werkbaar?
Acrylaat schijnt weer erg moeilijk te verwerken zijn vanwege moeilijk uit te knijpen... Iemand ervaringen met soort kit wat beste afdicht maar nog wel werkbaar is?

Groetjes,

Vanessa
Naar boven
Vanessa
Gast





BerichtGeplaatst: Di Aug 02, 2016 9:15 am    Onderwerp: Re: Afwerken gipsplaten behangen of stucen beter? Reageer met quote

Vanessa schreef:
Voor de afwerking van de voorzetwand heb ik nog wat vragen:

Voor de geluidsisolatie is behangen beter of stucen? Bij stucen maak je weer een brug tussen vloer, plafond en wanden, dus het leek mij beter om te behangen. Maar misschien is een stuclaag wel weer beter vanwege dichtsmeren van mogelijke lekken? Ik weet het niet meer!!!

Soort kit:

Ik hoor vaak acrylaat kit of butyleenkit. Welke is het beste om te gebruiken en ook nog werkbaar?
Acrylaat schijnt weer erg moeilijk te verwerken zijn vanwege moeilijk uit te knijpen... Iemand ervaringen met soort kit wat beste afdicht maar nog wel werkbaar is?

Groetjes,

Vanessa


Of is gewoon siliconenkit ook voldoende?
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Aug 02, 2016 10:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij heb je een wand die geluid doorlaat, en de vloer etc laten veel minder geluid door. Anders heb je een probleem.
Dus isoleer je die wand met een ontkoppelde voorzetconstructie die rondom kierdicht is afgewerkt en maak je je alleen zorgen over dat die voorzetwand de basiswand niet raakt. Vloer etc raken maakt niets uit.
Als het wel uitmaakt zou je namelijk die andere constructies (wand, vloer etc) ook van een voorzetconstructie moeten voorzien.

Stucken is beter dan behangen omdat stuc zwaarder is en als een kierdichter werkt. Hoeveel het uitmaakt hangt weer van allerlei zaken af, maar stuc is sowieso beter.

Butyleenkit blijft altijd elastisch en is het best.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.