Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Contactgeluid vanuit aan voorgevel woning grenzend trottoir

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Feb 14, 2016 10:18 am    Onderwerp: Contactgeluid vanuit aan voorgevel woning grenzend trottoir Reageer met quote

Hallo

heeft er iemand ervaring met contactgeluid als gevolg van voetstappen over een aan een voorgevel van een woning grenzend trottoir?

We wonen aan een tamelijk drukke dorpsweg (geasfalteerde 50km-weg met er direkt tegenaan een trottoir met 30/30 betonstoeptegels die weer aangrenzend is aan onze voorgevel)

We hebben we de woning geisoleerd: voorzetwanden die los van de gevel staan, geluidswerend glas etc.

Opvallend is dat van een auto die langsrijdt praktisch nog minder geluid wordt ervaren dan van een niet pratende voetganger: zijn of haar voetstappen langs onze gevel zijn zeer goed hoorbaar, ook op de bovenverdieping
Het evt. stemgeluid van voetgangers is weer veel minder hoorbaar

Weet iemand wat hieraan te doen is.

Enkele jaren geleden is het trottoir herbestraat maar dat was voordat we er woonden dus weet niet hoe het daarvoor was

Erik
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Zo Feb 14, 2016 5:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je die stoep bij de aansluiting op de gevel onderbreekt zou dat moeten helpen.
Je kunt ontkoppelende schuimstoffen kopen die weatherproof zijn en die je tussen stoep en gevel kunt plaatsen. Regufoam van Merford schiet me als eerste te binnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Wo Jun 01, 2016 12:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Bert

wegens omstandigheden een late reaktie, mijn excuses, maar zeer bedankt voor je antwoord
hier kan ik zeker iets mee.
Ik dacht wel al aan ontkoppelen maar dacht ' dat loopt dan vol met zand waarna ik opnieuw een soortgelijk kontaktvlak terug heb'
n ontkoppelen met foam had ik echter nog niet gedacht dus....bedankt!

groet
erik
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.